وام ۷۰۰ میلیونی قرض الحسنه بدون نیاز به ضامن

از سراسر وب

در این مطلب با موضوع “وام قرض الحسنه ۷۰۰ میلیونی بدون نیاز به ضامن | متقاضیان ودیعه مسکن ثبت نام کنند” در خدمتتان هستیم.

 

مدیر عامل اداره کل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد که سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای سرپرستان خانوار به دو برابر افزایش یافته است. طی دو سال گذشته، بیش از پنج هزار و ۹۸۳ درخواست تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان واگذار شده است.وام قرض الحسنه | مدیر عامل اداره کل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد که سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای سرپرستان خانوار به دو برابر افزایش یافته است. طی دو سال گذشته، بیش از پنج هزار و ۹۸۳ درخواست تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

 

سید محمد حسینی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اعلام کرد که افرادی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن، اقدام به دریافت وام مسکن نمایند.وی افزود: بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.

 

حسینی ادامه داد: افراد معرفی شده می توانند با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۲۳ هزار و ۵۵۰ نفر متقاضی این تسهیلات بوده اند، گفت: از این تعداد تا کنون به پنج هزار و ۹۸۳ متقاضی تسهیلات واگذار شد.مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک پرنیان با ظرفیت ۳۰ هزار زمین مسکونی در چهار فاز طراحی شده است که عملیات اجرایی فاز نخست آن از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و آماده‌سازی فازهای دوم، سوم و چهارم آن نیز از ابتدای امسال به‌تدریج در حال انجام است.

 

حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: در شهرک پرنیان ساخت‌های واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی و حیاط‌دار بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی طراحی شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این شهرک در محدوده ۲۱ کیلومتری قم و در دشتی مسطح مقابل روستای قله چم و امامزاده عبدالله واقع شده است.زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: دمای هوا در منطقه شهرک پرنیان همواره چند درجه از هوای شهر قم خنک‌تر است و شبکه‌ها و خطوط اصلی زیربنایی در مجاورت آن توسعه پیدا کرده که تکمیل زیرساخت‌های آن را تسریع می‌کند.

 

وی ادامه داد: هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است.

 

زنجیرانی فراهانی با اشاره به نهایی‌شدن واگذاری انفرادی ۵۰۰ قطعه زمین، تصریح کرد: متراژ زمین‌های مسکونی سایت پرنیان قم ۳۰۰ مترمربع است که ۸۰ تا ۱۰۰ متر از آن بنای ساختمان و بقیه به حیاط و سایر کاربری‌ها اختصاص‌یافته است.گفتنی است ۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۳ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.‌

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمامی معلولان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی را داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد.مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمامی معلولان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی را داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد.

 

روح اله خدابنده لو افزود: سازمان بهزیستی مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی نیز در نظر گرفته است که با استخدام ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.وی اضافه کرد: سازمان در راستای تسهیلگری اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیازمندان تسهیلات ویژه ای چون مشوقهای بیمه ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین فاقد محدودیت زمانی تا زمان بازنشستگی و نیازمندان تا پنج سال، تسهیلات قرض الحسنه، کمک هزینه ارتقای کارآیی و غیره را پرداخت می کند.

 

به گفته این مسوول در این راستا در سال گذشته ۹۸۸ نفر با دریافت تسهیلات اشتغالزایی صاحب شغل شدند.

 

مدیرکل بهزیستی زنجان با اشاره به پرداخت دستمزد “یارانه ارتقای کارآیی” توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۱ نفر پرداخت شده است.خدابنده لو خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق های بیمه ای خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان “تثبیتی و جدید” بهره مند شده اند.

 

رییس بهزیستی بروجرد گفت: ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته به مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

 

کرم رضا پیردایه اظهار کرد: این میزان تسهیلات در مجموع به ۲۱۵ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و بهبود یافتگان از اعتیاد پرداخت شد.وی افزود: امسال نیز برنامه هایی در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان زیر پوشش بهزیستی بروجرد دنبال خواهد شد که علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی شامل پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی می‌شود.

 

رییس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود و علاوه بر این از دیگر خدمات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت بخشی از حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی یعنی از مددجویان این نهاد حمایتی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن شخص را بهزیستی پرداخت می کند.پیردایه اضافه کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.وام قرض الحسنه

وی یادآور شد: همه معلولان زیر پوشش با توجه به نوع نیازمندی که دارند از لوازم کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر، پوشینه، عصا، باطری سمعک و دیگر لوازم مورد نیاز معلولان بهره مند می‌شوند.

 

حمایت از مددجویان به عنوان اقشار آسیب پذیر برای تحقق عدالت اجتماعی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم است و در این راستا بهزیستی همدان با اجرای برنامه های مختلف از جمله به صفر رساندن پشت نوبتی مستمری بگیران، واگذاری مسکن و پرداخت وام اشتغالزایی در سالهای اخیر حمایت های خود را برای مددجویان گسترده تر کرده است.مددجویان زیرپوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه به شمار می روند که برخی از این خانواده‌ها با دریافت مستمری از این سازمان روزگار می‌گذرانند همین امر سبب شده تا دولت سیزدهم نگاه ویژه تری برای پرداخت مستمری به این قشر داشته باشد به طوری که امسال زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار تک نفره هفت میلیون و ۶۴۰ هزار ریال، دو نفره حدود ۱۰ میلیون ریال، سه نفره ۱۵میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، چهار نفره یک ۱۹میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و پنج نفر به بالا هم ۲۴ میلیون ریال دریافت می‌کنند. هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی استان همدان بهره مند هستند.

 

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: مددجویان در دولت های پیش سه تا چهار سال پشت نوبت دریافت خدمات مستمری بودند که با اهتمام دولت سیزدهم اکنون خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد.

 

محمد قادری احسانپور با بیان اینکه تعداد افراد زیرپوشش حق پرستاری در دولت سیزدهم در همدان تاکنون رشد ۴۰۰ درصدی داشته است افزود: چهار سال پیش ۷۰۰ نفر در همدان از بهزیستی حق پرستاری دریافت می کردند و هم اکنون با ۴۰۰ درصد افزایش این تعداد به سه هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.وی ادامه داد: مبلغ حق پرستاری نیز در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده و از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به ۲۱ میلیون ریال رسیده است.

 

قادری احسانپور اظهار کرد: امسال نیز اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی شامل انواع ویلچر، سمعک، واکر ، توالت فرنگی، عصا و ساعت نابینایان حدود ۱۰۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد.

 

وی با اشاره به رشد چهار برابری مبلغ مستمری نیز گفت: مبلغ مستمری ها در دولت سیزدهم ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و مستمری تک نفره معلول به ۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال رسیده است.قادری احسانپور از رشد ۲۰۰ درصدی افراد زیر پوشش برای دریافت مستمری خبر داد و افزود: به طور مثال در شهرستان اسدآباد تعداد ۳۰۰ نفر در ابتدای دولت سیزدهم از بهزیستی مستمری دریافت می کردند که این تعداد هم اکنون به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

 

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده، کمک هزینه ای مستمر و ماهانه است که به افراد دارای معلولیت در خانواده از سوی سازمان بهزیستی کشور با هدف کمک به ارتقای سلامت فرد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بسترگرا و ضایعه نخاعی سینه‌ای، کمری و گردنی به وی یا سرپرست، همسر یا قیم وی، پرداخت‌ می‌شود و کمک‌هزینه‌ای که برای رفاه و آسایش معلولان تدبیر شده است.قادری احسانپور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار نفر از بهزیستی همدان حق پرستاری دریافت می کردند که این عدد در سال جاری به سه هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافت.

 

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۸۷۹ واحد مسکن مددجویی در دولت سیزدهم به مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان واگذار شده است.مرتضی حیدری با بیان اینکه اعتبار این واحدها از محل بودجه سازمان بهزیستی استان همدان، تسهیلات بانکی و سهم آورده مددجویان تامین شده است اظهار کرد: برای احداث این واحدها ۴۵۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور پرداخت شده است.به گفته وی، متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع است که در شهرستان های کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان، رزن، فامنین، اسدآباد، نهاوند، بهار و همدان احداث و به مددجویان زیر پوشش بهزیستی واگذار شده است.

 

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که حمایت از معلولان، خانواده های آنان و سالمندان را در دستور کار دارد و برهمین اساس این واحدهای مسکونی به خانوارهای تک معلولی، ۲ معلولی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تحویل شده است.حیدری با اشاره به ایفای نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف،گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده‌های دارای معلول است.

 

وی، مسکن را یکی از اساسی‌ترین نیازهای معلولان برشمرد و افزود: ۲ هزار و ۶۲ مددجوی زیر پوشش این نهاد در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی با ظرافت و دقت انجام می‌شود، یادآور شد: تنها هدف سازمان بهزیستی تأمین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته می‌شود.حیدری از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ویژه اجاره نشینان زیرپوشش خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار ۱۸۲ خانوار مشمول این تسهیلات در همدان قرار گرفت.

 

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: مددجویان بهزیستی این استان سال گذشته هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

 

حیدری اظهار کرد: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال هزار و ۴۹۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی استان همدان را فراهم کرده است.وی ادامه داد: تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال گذشته هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال بوده که بیش از میزان تعهد، تسهیلات پرداخت شده است.

 

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: این تسهیلات بیشتر در زمینه های کشاورزی، دامداری، آرایشگری، خیاطی و قالیبافی به مددجویان پرداخت شده است.

 

وی افزود: جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبود یافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان هستند.معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان بررسی و تسهیل می‌شود و آغاز مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال منوط به تایید این تیم کارشناسی است.

 

حیدری افزود: پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار کرد: این اقدامات با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.وی ادامه داد: در بحث مشاغل خوداشتغالی، مددجویان دارای جواز کسب و مدارک فنی که به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

 

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کارفرمایان همدانی با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره مند می شوند گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می شود.حیدری اظهار کرد: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: بهزیستی برای امرار معاش مددجویان و تامین معاش خانواده بهزیستی به عنوان متولی این افراد آسیب دیده با تمام توان و ظرفیت پای کار است و تمام همت خود را به کار می برد تا مددجویان بتوانند از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.