از سراسر وب

[seke tbl_type=”live”]

[seke tbl_type=”hobab”]

[seke tbl_type=”farda”]

[gold]

اخبار اقتصادی

ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی بانک رفاه بدون ضامن

حقوق بگیران تامین اجتماعی که فیش واریزی آن‌ها مربوط به این مجموعه است امکان درخواست وام ۲۰۰ میلیونی این مجموعه با سود ۱۸ درصدی را دارند. این وام ۲۰۰ میلیون تومانی به منظور افزایش رفاه مشتریان این بانک ارائه شده است. افراد گذشته از داشتن واریز فیش حقوقی باید اعتبار شغلی داشته باشند تا امکان درخواست برای این وام را داشته باشند. سپرده لازم برای دریافت این وام قرض الحسنه اعلام شده و متقاضیان این تسهیلات نباید بدهی معوق یا چک برگشتی ثبت شده در سیستم بانکی داشته باشند. افراد باید این وام را حداکثر طی ۱۰ ماه بازپرداخت کنند.…

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت خودروهای ایران خودرو خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت نمایندگی (تومان) وانت آریسان (ارتقاء) ۴۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴۱۳,۹۰۸,۰۰۰ سورن پلاس موتور XU7P ۶۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۴۶۴,۸۹۱,۴۰۰ سورن پلاس (فول) ۷۵۵,۰۰۰,۰۰۰ توقف تولید سورن پلاس (ارتقاء) ۷۷۳,۰۰۰,۰۰۰ توقف تولید سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰ توقف تولید دنا پلاس (تیپ ۱) ۸۳۴,۰۰۰,۰۰۰ توقف تولید دنا پلاس (۶ سرعته) ۸۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵۸,۱۵۰,۰۰۰ دنا…

سرقت سهمیه بنزین با استفاده از تراشه کارت سوخت

سرقت تراشه کارت سوخت، اتفاقا امری آسان است که به راحتی قابل اجراست. کافی است یک فنک را زیر تراشه کارت سوخت گرفته و با کمی حرارت، تراشه را جدا کنید. این اتفاق جدیدا در تعدادی از پمپ بنزین‌های تهران رخ داده و مردم به شدت از این اقدام شکایت دارند. یکی دیگر از روش‌های سرقت سهمیه سوخت، شکستن کارت سوخت توسط متصدی‌های پمپ بنزین است که این امر را بسیاری از شهروندان به ما اطلاع داده‌اند. بسیاری از شهروندان طی هفته گذشته، اطلاع دادند که سهمیه سوخت آن‌ها از بین رفته و یا اینکه کارت آن‌ها در هنگام انجام فرآیند سوختگیری شکسته است و…

میزان رشد قیمت خوراکی‌ها در یک سال

میزان رشد قیمت خوراکی‌ها در یک سال از ۵۳ قلم کالای اعلامی توسط مرکز آمار قیمت ۱۷ کالا بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. ۴ قلم کالا نیز در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند. نکته جالب اینجاست که پیاز، روغن جامد، برنج ایرانی، روغن مایع و فلفل دلمه نسبت به سال قبل ارزانتر شده اند.

میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند. همچنین افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

واریز یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است. پیرو اطلاعیه قبلی سازمان هدفمند سازی یارانه ها در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

ایران و جیبوتی تنها کشورهای تعطیل پنج شنبه

در دنیا فقط جیبوتی را داریم که پنجشنبه‌ها تعطیل است. از نظر جهانی تمام دنیا یک قانون نانوشته وجود دارد که اگر قبول داریم دنیا یک دهکده کوچک شده، باید به قوانین آن احترام بگذاریم. بخشی از این قوانین، قوانین مالی است که باید به آن احترام بگذاریم و اگر مقاومت کنیم از دهکده اخراج می‌شویم. به همین خاطر هرچقدر به زبان مشترک برسیم، برای خودمان بهتر است. یک زمان ما تعیین‌کننده اقتصاد جهانی هستیم، بحث دیگریست، اما وقتی پیرو هستیم، روز به روز بیشتر حذف می‌شویم. یکی از این قوانین، هماهنگی ساعات کاری و اداری است.

روزهای تعطیل در کشورهای شریک تجاری ایران؟/عکس

تصویب روز پنجشنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس منجر به ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا خواهد شد. داده های خبرفوری نشان می دهد که شرکای تجاری ایران چه در بحث واردات و چه صادرات روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. چهار روز تعطیلی به معنای عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای ۴ روز متوالی است و مانع بزرگی در توسعه و رشد تجارت کشورمان حتی با شرکا خواهد بود.

پیام‌های جعلی یارانه معیشتی

هر پیام دریافتی حاوی لینک از شماره های شخصی و یا پیامرسان های موبایلی با موضوع دریافت یارانه معیشتی به قصد کلاهبرداری و سرقت از حساب شماست.در صورت دریافت چنین پیامکی از بازکردن لینک خودداری کنید.

زمزمه‌های احیای مجدد پتروشیمی آبادان

زمزمه‌های احیای مجدد پتروشیمی آبادان با ۱۵۰۰ کارگر برخی خبرها و مستندات حکایت از آن دارد که با تشکیل کارگروه رفع مشکلات پتروشیمی آبادان ظرف مدت دو ماه اخیر، بخشی از زیان انباشه این مجتمع جبران شده و تولید روزانه این مجموعه که در ماه­ها و سال­های اخیر متوقف و دچار رکود و مشکلات متعدد شده بود، به ۱۰۰ تن در روز رسیده و زمزمه‌های احیای این مجموعه بحران‌زده به گوش میرسد. زیان انباشه مجتمع پتروشیمی آبادان وابسته به شستا در سال‌های اخیر باعث بروز مشکلات متعددی برای ۱۵۰۰ کارگر و مهندس و بروز مشکلاتی از قبیل به تأخیر افتادن…

طلا

قیمت طلا ، معرفی بازار سکه

طلا فلزی است که ارزش آن حتی با زمان قیاس شده است. رنگ زیبا، انعطاف پذیری و چکش خواری، مقاومت در برابر عوامل نامساعد و کمیاب‎بودن از جمله دلایلی است که این فلز را گران بها کرده است. از صدها سال پیش از طلا و سکه (Gold) به عنوان زیورآلات و ابزاری جهت سرمایه گذاری استفاده می‎شد. این فلز گرانبها یک پشتیبان برای قدرت‌های اقتصادی تعبیر می‎شود و راهی برای کاهش ریسک در این زمینه است. اگر می‎خواهید که در این رابطه مطالب بیشتری یاد بگیرید، با این نوشتار همراه باشید.

انواع سکه طلا

هنگامی که این فلز را به صورت دایره‌ای با سطح نسبتا صاف در می‌آورند به آن سکه می‎گویند. سکه‌ها دارای شکل و وزن مشخصی هستند و پشت و روی آن‌ها هم علائمی وجود دارد که نوع آن‌ را مشخص می‎کند. سکه در واقع پشتیبان مالی برخی از کشورها از جمله کشور خودمان است. در ایران سکه انواع متفاوتی دارد اما مشهورترین آن‎ها نوع بهار آزادی آن است.  و اما انواع آن را در این قسمت بررسی می‎کنیم:

  • تمام سکه بهار آزادی: ۸.۱۳۳ گرم وزن، دارای عیار ۲۲ و قطر آن ۲۲ میلی‎متر است.
  • نیم سکه بهار آزادی: ۴.۰۶۶۵ گرم وزن، دارای عیار ۲۲ و قطر آن ۱۹ میلی‎‌متر است.
  • ربع سکه بهار آزادی: ۲.۰۳۲۲۵ گرم وزن، دارای عیار ۲۲ و قطر آن ۱۴ میلی‎متر است.
  • سکه یک گرمی: ۱.۰۱ گرم وزن، دارای عیار ۲۲ و قطر آن ۱۳.۳ میلی‎متر است.

منظور از عیار چیست؟

همانطور که در بخش پیشین دیدید، عیار را ۲۲ ذکر کردیم. اما منظور از این عبارت چیست؟ عیار به صورت ۲۲ از ۲۴ یا ۹۰۰ از ۱۰۰۰ بیان می‎شود و به این معنی است که در هر یک کیلوگرم از این نوع فلز که برای ساخت سکه استفاده شده بود، ۹۰۰ گرم طلا استفاده شده است.

چرا خرید طلا سرمایه گذاری مناسبی برای شماست؟

از همان زمان‎های قدیم سکه و زر به صورت پیش فرض بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری بوده‌اند. به این دلیل که طی بیش از ربع قرن گذشته قیمت طلا همواره رشد صعودی داشته است. در نتیجه افراد اطمینان خاطر دارند که در بلند مدت ارزش سرمایه‎شان حفظ خواهد شد. در اینجا تعداد دیگری از دلایلی که می‎تواند مشوق شما برای سرمایه گذاری در این حوزه باشد را بیان خواهیم کرد.

خرید و فروش آسان

اگر بخواهیم یک مقایسه ساده بین بازار این فلز ارزشمند و سایر بازارهای مالی داشته باشیم به سرعت متوجه خواهیم شد که خرید و فروش آن با سرعت و سادگی بیشتری انجام خواهد شد. شما به سرعت می‎توانید سکه بخرید و در زمان مورد نیاز هم می‎توانید با مراجعه به فروشگاه‎های معتبر یا اشخاص آن‌ها را نقد کنید.

عدم لزوم داشتن سرمایه زیاد

سرمایه گذاری در حوزه‌هایی مانند اتوموبیل یا ملک نیازمند این است که شما بودجه قابل توجهی داشته باشید. اما در رابطه با سکه اینطور نیست. شما با هزینه به مراتب کمتر هم می‌‌‎توانید با خرید یک سکه یک گرمی فرایند سرمایه گذاری خود را شروع کنید. بعد از مدتی می‌توانید دوباره به انجام این کار بپردازید و بعد از مدتی دارایی‌تان را افزایش دهید.

حفظ ارزش سرمایه

تجربه نشان داده است که قیمت این فلز بر خلاف سایر بازارهای سرمایه گذاری بوده و در زمانی که ارزش سایر اجناس کاهش می‎یابند، طلا همواره ارزش خود را حفظ کرده است. قضیه به شکلی است که افراد سرمایه گذار اصولا از این فلز گرانبها برای خنثی کردن ریسک‎های احتمالی استفاده می‎کنند.

تمام سکه بهار آزادی

راهنمای خرید

در ایران سه راه برای خرید این فلز وجود دارد:

  • خرید به صورت فیزیکی با مراجعه به فروشگاه‎ها
  • خرید از طریق قراردادهای آتی بورس کالا
  • استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری

حال سعی می‌کنیم تا این موارد را شرح دهیم.

خرید به صورت فیزیکی

آشناترین راه برای خرید این فلز، خرید فیزیکی آن است. در این روش شما اقدام به خرید سکه، شمش یا زیورآلات می‌کنید و با توجه به عیار آن هزینه را پرداخت خواهید کرد. خوب است بدانید که زیورآلات به خاطر هزینه‎‌هایی مانند اجرت انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری (حداقل برای کوتاه مدت) نیستند. به همین خاطر متخصصان اصولا پیشنهاد می‎کنند که برای سرمایه گذاری از تمام سکه، نیم سکه، ربع سکه و سایر سکه‌ها استفاده کنید.

خرید از طریق قراردادهای آتی بورس کالا

در بورس کالا، عرضه کنندگان محصولات خام زیادی که یکی از آن‌ها فلزات است را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‎دهند. به این شکل که یک قرارداد مبنی بر این که یک جنس در آینده با این قیمت و این مشخصات خریداری خواهد شد، نوشته می‎شود. اصولا این روش توسط افراد زیادی شناخته نشده است.

قیمت طلا امروز چقدر است؟

برای این که بتوانید سرمایه گذاری خوبی در در زمینه‌ی طلا داشته باشید بایستی علاوه بر این که از چند و چون قضیه مطلع باشید، نیاز است که از قیمت این فلز هم آگاه باشید. شما باید از تغییرات قیمت آن به صورت طولانی مدت و روزانه آگاه شوید تا بتوانید تصمیم خوبی برای زمان خرید و فروش بگیرید. در رکن آنلاین و در ابتدای این صفحه می‎توانید قیمت سکه و طلا به همراه سایر جزئیات را مشاهده نمایید.