۲۰۲۴ برای دلار خوش شانسی بود

از سراسر وب

دلار هر چند این روزها در بازار ارز تهران نوسان قیمت چندان محسوسی نداشته اما موضوعی که به عقیده تحلیلگران علت آن، گمانه‌زنی درباره این موضوع است که انتشار آمارهای تورمی ایالات متحده طی امروز چهارشنبه (۲۳ خرداد) و همچنین تصمیم فدرال رزرو درباره مسیر نرخ بهره است. براساس گزارش اکوایران، شاخص لحظه‌ای دلار بلومبرگ در روز سه‌شنبه (۲۲ خرداد)، چهار مرتبه به شکل متوالی با افزایش همراه شد و در مجموع ۱/۱ درصد رشد داشت. این روند مثبت به گزارش هفته گذشته از بازار کار آمریکا که نشان‌دهنده رشد بود و همچنین آشفتگی سیاسی در اروپا مربوط می‌شود. این شاخص در روز گذشته، تنها ۰/۴ درصد پایین‌تر از قله خود برای سال ۲۰۲۴ بود که در ۱۹ آوریل ثبت شد.

پاتریک لاک، یک استراتژیست FX در JPMorgan Securities LLC در نیویورک، اعلام کرده: «امروز یک فرصت بزرگ برای دلار است تا رشد اخیر خود را ادامه دهد و این اتفاق به تصمیمات جروم پاول بستگی دارد.

چهارشنبه یک روز نادر به حساب می‌آید زیرا در این روز گزارش فوق‌العاده مهم تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره، مشخص می‌شود. پاتریک لاک می‌گوید دلار در زمانی که نمودار نقطه‌ای فدرال رزرو منتشر می‌شود و در مقایسه با جلساتی که این نمودار ارائه نمی‌گردد، عملکرد بسیار بهتری دارد. انتظارات اقتصاددانان و معامله‌گران بین یک و دو کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره پیش از پایان سال ۲۰۲۴ نوسان دارد. این در حالیست که فدرال رزرو در ماه مارس سه کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده بود.

حال که صحبت از نوسانات شاخص دلار به میان آمد، وقت آن رسیده تا نگاهی هم به آخرین قیمت ها در بازار ارز تهران بیندازیم.

قیمت ریال عمان امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

امروز همچنین قیمت ریال عمان در بازار بر مدار کاهش حرکت کرد و با روند نزولی ۶۵۰ تومانی که داشت، ۱۵۳۲۳۰ تومان قیمت گذاری و معامله شد.

ریال عمان

لاری گرجستان امروز

امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران قیمت لاری گرجستان، نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را به ثبت رساند و با تجربه افت ۷۰ تومانی، ۲۰۷۴۰ تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۰.۳۵ رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان در بازار

سرنوشت منات آذربایجان هم در معاملات امروز به مانند لاری گرجستان بود و این ارز با نرخ ۳۴۵۹۰ تومان روز را به پایان رساند. ارزش منات نسبت به روز گذشته ریزش ۱۲۰ تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان امروز

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز هم از عادت همیشگی خود دست بر نداشت و با حرکت در محدوده رنج، یک تومان ارزان و ۱۵۲ تومان خرید و فروش شد.

امروز اما خبری درباره آغاز تجارت ایران با کشورهای اوراسیا که ارمنستان هم عضو آن ها محسوب می شود حسابی مورد توجه قرار گرفت؛ خبری که از امضای مهم پوتین بر یک قانون حکایت داشت. براساس گزارش اقتصادنیوز، فرایند قانونی توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران با امضای رئیس‌جمهوری روسیه کامل شد و حال اجرایی شدن این قانون نیازمند تصویب پارلمان‌های چهار کشور دیگر عضو این اتحادیه و همچنین مجلس شورای اسلامی است.

قیمت لیر ترکیه در بازار

ترکیه در معاملات امروز ثبات قیمت را تجربه کرده است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۸۲۰ تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.