آیا رکود گیشه با این اکران ها رونق می گیرد؟

از سراسر وب

به گزارش ایرنا، از هفتم مهرماه که قرار بود بسته جدید اکران رونمایی شود تا به امروز، ۳ ماه می‌گذرد. ۳ ماه سختی که شاید کمتر کسی گمان می‌برد که اوضاع، حتی وخیم‌تر از شرایط دوران کرونا شود. با این حال اما این دوران سیاه تمام شد و حالا چند وقتی است که روزنه‌هایی امیدبخش در سینمای ایران نمایان شده است؛ روزنه‌هایی که قرار است طی همین روزها، به انوار متکثری تبدیل شود تا سینمای ایران پس از ۳ ماه رکود مربوط به دوران ناآرامی، رنگ رونق حداکثری را به خود ببیند.

افزایش نسبی مخاطبان سینما

آذرماه، همواره ماه خوبی برای سینماهای کشور بوده است. ماهی که طی آن، استقبال خوبی از آثار روی پرده به عمل می‌آید. برای امسال هم همین اتفاق رخ داد و تعداد مخاطبان آذرماه به نسبت دو ماه ابتدایی پائیز، رشد حدودا ۴۰درصدی را شاهد بود.

این رشد در شرایطی رقم خورده که چیدمان اکران فعلی سینماها، مربوط به آثاری مشتمل بر اکران نوروز ۱۴۰۱ تا اکران تابستان است و در این بین، تنها ۳ فیلم حوزه کودک و نوجوان و ۲ کمدی طبقه یک‌ونیم و بخارست مربوط به فصل پائیز هستند. بنابراین برخلاف آنچه عنوان می‌شود، مشکل امروز سینمای ایران، مخاطب نیست بلکه خوراک است. وقتی در آذرماه با چنین آثار قدیمی و کهنه‌ای، حدود ۱ میلیون نفر به سینماها آمدند، حال تصور کنید در صورت اکران آثار جدید، تعداد این مخاطبان، چند برابر افزوده می‌شود؟

هم‌چنان‌که اکران یک فیلم پرمخاطب نظیر بخارست سبب شد تا حجم خوبی از مخاطبان به سینماها گسیل داشته شوند، بنابراین کاملا منطقی و طبیعی است که با اکران یک بسته نمایش مناسب، حجم مخاطبان نیز به همین اندازه ضریب خورده و چندبرابر ‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.