بیوگرافی افسانه بایگان بازیگر و ماجرای کشف حجابش

از سراسر وب

چکیده ای از بیوگرافی افسانه بایگان
نام:افسانه بایگان

تاریخ تولد:۱۳۴۰/۱۰/۲۶

محل تولد:تهران

ملیت:ایرانی

وضعیت تاهل:متاهل

پیشه:هنرپیشه

بیوگرافی افسانه بایگان
افسانه بایگان در تاریخ ۲۶ دیماه ۱۳۴۰ در خیابان فرانسه تهران دیده به جهان گشود. فضل الله بایگان، نام عموی پدرش بود که از پیشگامان تئاتر به شمار می رفت و پدر پدربزرگش به نام میرزا جواد موتمن الممالک، از نمایندگان نخستین دوره مجلس ملی محسوب میشد.
تحصیلات افسانه بایگان
افسانه بایگان، مدرک دیپلم خویش را از دبیرستان آذر تهران اخذ کرد ولیکن به خاطر انقلاب فرهنگی رخ داده در آن سالها نتوانست ادامه تحصیل دهد. پدر و مادر افسانه بایگان، هنر را دوست داشتند. آن ها نیز علاقه وافری به موسیقی و بازیگری داشتند. پدر افسانه بایگان با بزرگان شعر و ادب و موسیقی این کشور، نشست و برخاست داشت.

ماجرای انتخاب نام افسانه بایگان
جالب است بدانید که پدر افسانه بایگان، نام دخترش را برای وی انتخاب کرده است. بر اساس گفته ی پدر افسانه بایگان، مادرش نمیخواست که چنین نامی را برای دخترشان انتخاب کنند؛ به این علت که عقیده اش این بود که زندگی دخترش همچون یک قصه پر ماجرا می شود ولی پدرش میگفت که حتی اگر این چنین شود اشکالی ندارد و نهایت توانست اسم افسانه را که خیلی دوست داشت، برای او انتخاب کند.

زندگی شخصی افسانه بایگان
مصطفی شایسته، نام همسر افسانه بایگان میباشد که به عنوان تهیه و کارگردان سینما مشغول به فعالیت است. این زوج، صاحب یک فرزند به نام امیر علی شده اند که فعلا ، ساکن میشیگان آمریکاست. مصطفی شایسته در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۷ در تهران متولد شده است. مصطفی شایسته برای نخستین بار در سال ۱۳۶۷ در فیلم سینمایی« روز باشکوه» بعنوان تهیه کننده مشارکت کرد و کیانوش عیاری، نیز نام کارگردان این فیلم بود. سپس فعالیتش را با ساخت و توزیع ده ها فیلم سینمایی ایرانی با کارگردان های مختلف سینمای ایران و همینطور ساخت فیلم« مادر» به کارگردانی علی حاتمی ادامه داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.