سوپرایز جدید گوگل برای اندرویدی ها

از سراسر وب

گوگل آپدیت جدیدی را برای برخی از دستگاه‌های قدیمی منتشر کرده است که امکان دسترسی به شماری از ویژگی‌های جدید اندروید را فراهم می‌کند.

گوگل می‌خواهد برای دستگاه‌هایی که سال‌هاست به‌روزرسانی نسخه‌های جدید اندروید را دریافت نکرده‌اند، قابلیت‌های جدیدی عرضه کند.

برای مثال قابلیت Photo Picker جدید اندروید ۱۳ که برای انتخاب عکس به‌کار می‌رود، می‌تواند روی اندروید ۱۱ و ۱۲ هم استفاده شود و ویژگی‌های جدید این پلتفرم را روی دستگاه‌های بیشتری ارائه کند.

گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که می‌خواهد آپدیتی موسوم به Extension Software Developer Kit را منتشر کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد از برخی قابلیت‌های جدید در برنامه‌های خود استفاده کنند.

البته این شرکت با این به‌روزرسانی، برنامه‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کند و می‌خواهد شرایط را برای آزمایش Privacy Sandbox در اندروید آماده کند. Privacy Sandbox جایگزین مدنظر گوگل برای سیستم ردیابی تبلیغات فعلی است.

این غول دنیای فناوری تاکنون درباره عرضه Privacy Sandbox برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید چیزی نگفته است.

اما به‌نظر می‌رسد که Extension SDK می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا این آپدیت حریم خصوصی را بدون نیاز به انتشار به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل در اختیار کاربران قرار دهند.

گوگل می‌گوید آپدیت فعلی در واقع آزمایشی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان قابلیت‌های جدید را بدون نیاز به عرضه آپدیت‌های بزرگ با سرعت بیشتر منتشر کرد.

گوگل با آپدیت جدید اندروید اهداف بزرگ‌تری را دنبال می‌کند

شیوه کارکرد این سیستم جدید پیچیده است و پستی که گوگل منتشر کرده، در واقع توسعه‌دهندگانی را هدف قرار داده است که می‌خواهند از آن استفاده کنند.

اما خلاصه کلام این است که گوگل با استفاده از سیستم آپدیت پلی استور می‌خواهد تغییراتی را در APIها اعمال کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به روش‌های جدید از توانمندی‌های سیستم استفاده کنند.

برای مثال، در مورد Photo Picker جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند در برنامه‌های خود تعیین کنند که وجود آپدیت یک API در دستگاه کاربر بررسی شود.

اگر این آپدیت وجود داشت، برنامه از Photo Picker جدید استفاده کند. گوگل با این کار سعی دارد ارائه قابلیت‌های جدید خارج از آپدیت سازندگان محصولات اندرویدی را ممکن کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.