کاهش شدید ذخایر موشکی آمریکا

از سراسر وب

موافقت آمریکا برای کمک نظامی ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین در جنگ با روسیه ذخایر موشکی این کشور را به شدت کاهش داده است.

آمریکا قادر خواهد بود کمبود ذخایر موشکی خود را که ناشی از ارسال آن برای کی یف است، جبران کند اما زمان لازم برای آن، بیش از یک دهه است. در ده ماهه نخست جنگ اوکراین ، واشنگتن با اعطای ۳۳ میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور موافقت کرد.
این کمک شامل مقادیر زیادی موشک‌های استینگر بود که موجب کاهش ذخایر آمریکا در این زمینه شد و برای جبران آن در صورت حفظ سطح بالای فعلی تولید، به ۱۳ سال زمان نیاز است. شرکت‌های آمریکایی برای جبران کسری موشک‌های جاولین ارسالی برای اوکراین نیز به ‍پنج سال زمان نیاز دارند.
علت اصلی، این است که مصرف مهمات کی یف بیش از تولید آمریکا است. به طور مثال آمریکا ماهانه ۱۴ هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری تولید می‌کند. در جنگ اوکراین تولیدات یک ماه این نوع موشک ها، طی دو روز مصرف شد. این موضوع موجب شد واشنگتن به فکر راه‌های چاره بیفتد و به همین دلیل تصمیم گرفت از انبار مهمات موجود در کشور‌های دیگر استفاده کند و سرعت تولید خود را افزایش دهد.\
کاخ سفید برای اینکه آمریکا دچار کمبود شدید مهمات نشود و بتواند بحران را حل کند، این ماه پیشنهاد کرد؛ بودجه خرید موشک‌ها و مهمات دیگر در مقایسه با سال گذشته ۵۱ درصدافزایش یابد و به سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.