آمار تلفات رژیم صهیونیستی در وعده صادق

از سراسر وب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در چند روز گذشته ایران در پاسخ به رفتار اسرائیل واکنش نشان داد. واکنشی که علاوه بر خاورمیانه تمام جهان را به هم ریخت و همه سران کشورها واکنش نشان دادند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر درباره پاسخ ایران اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

هدف اصلی

هدف اصلی این عملیات پاسخ متوازن به تهاجم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی در عصر دوشنبه ۱۳ فروردین بود. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌‌ای همزمان با آغاز حمله به مواضع رژیم اسرائیل، تاکید کرد این عملیات با ده‌‌‌ها موشک و پهپاد برای هدف قرار دادن اهداف مشخص در سرزمین‌‌‌های اشغالی انجام شد. در متن این اطلاعیه آمده است: «در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.»

سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌‌‌های اشغالی خبر داد و با هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع کشور تاکید کرد: تهدید آمریکا و اسرائیل علیه منافع کشور از مبدأ هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت. نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی  بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد درخصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وزیر امورخارجه ایران نیز روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس در تشریح اهداف این عملیات گفت: نیروهای مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند، حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار داشت، دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت. اِعمال حق دفاع مشروع، نشان‌دهنده رویکرد مسوولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌‌‌ای و بین‌المللی است. امیرعبداللهیان همچنین روز یکشنبه در جمع سفرای مقیم تهران تاکید کرد: به برادران و دوستان در منطقه که آمریکا در آن کشور‌‌‌ها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع، صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است. ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌‌‌های آمریکا در منطقه نیستیم. جمهوری اسلامی ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، اما در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه تجاوز جدید، تردید به خود راه نخواهد داد. سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم تاکید کرد که عملیات از دید ایران خاتمه یافته است.عملیات تلافی‌جویانه ایران به پایان رسید؛ «دنیای‌اقتصاد» پیامدهای ژئوپلیتیک و استراتژیک «تنبیه اسرائیل» را بررسی می‌کند
معادلات منطقه پس‌از «وعده صادق»

حساب رسمی نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در ژنو نیز در شبکه ایکس اظهار کرد ایران با تعهد به اهداف و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد مجددا بر موضوع همیشگی خود مبنی بر عدم‌تمایل بر افزایش تنش و درگیری در منطقه تاکید می‌کند. با این حال ایران در به کار‌گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین‌الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

چند پهپاد و موشک شلیک شد؟

از همان لحظه آغاز عملیات سپاه علیه اسرائیل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی عنوان کردند که اولین بار است ایران از داخل خاک خود به اسرائیل حمله می‌کند. حمله ای که با صدها پهپاد و موشک علیه اسرائیل برنامه ریزی شده بود.

در ساعات ابتدایی حمله خبرها حکایت از آن داشت که ۱۰۰ پهپاد به سمت سرزمین های اشغالی درحال حرکت هستند اما این عدد به سرعت بالا رفتند و برخی رسانه های خارجی آمار پهپادهای انتحاری ایران دراین حمله را بالاتر از ۱۰۰ تخمین زدند. موشک های کروز و زمین به زمین نیز به سرعت وارد چرخه این عملیات شدند تا حملات همه جانبه به اسرائیل کامل شود.

آنگونه که نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به‌سمت اسرائیل شلیک کرده است.

شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ایران ۷۰ موشک دیگر به سمت اسرائیل شلیک کرده است. وی گفته که پیش از این هم ایران ۸۰ موشک شلیک کرده بود که این موضوع شمار موشک‌های شلیک‌شده ایران را به ۱۵۰ فروند می‌رساند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران در دور اول از حملات خود، یک فروند موشک هایپرسونیک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

شبکۀ خبر نیز در زیرنویسی تاکید کرد بر اساس گزارش‌های دریافتی نیمی از موشک‌های پرتاب های به‌سمت سرزمین‌های اشغالی با موفقیت به هدف خورده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.