اتفاق خطرناکی که بعد از تجزیه و تقسیم تهران می‌افتد

از سراسر وب

استان تهران غربی تشکیل می شود ؟ تقسیم استان تهران به کجا رسید؟ استاندار تهران گفت: به نظرم شرایط برای تشکیل استان غربی تهران فعلا فراهم نیست.

به گزارش عرشه آنلاین،چند سالی است که حرف از تقسیم تهران زده می‌شود. یک‌بار حرف از انتزاع ری از تهران زده می‌شود سپس حرف از تاسیس استان تهران جنوبی با مرکزیت رباط کریم به میان می‌آید، یکبار حرف از تاسیس استان تهران شرقی به نام ۱۵ خرداد با مرکزیت ورامین زده می‌شود و حالا هم حرف از تاسیس استان تهران غربی با مرکزیت شهریار به گوش می‌رسد.

براساس آخرین اخبار استاندار تهران درخصوص طرح تشکیل استان غربی تهران گفته بود : همه جوانب و ادامه بررسی‌های طرح تشکیل استان غربی تهران به بعد انتخابات مجلس  موکول شده است

با این حال اخیر کارشناسان در نشستی در دانشگاه تهران به بررسی پیشنهاد تقسیم استان تهران به چند استان پرداختند

مسائل منطقه کلانشهری تهران و مجموعه سکونتگاه‌های واقع در محدوده استان تهران از تنوع، پیچیدگی و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدیهی‌ست که اندیشیدن، سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیم برای رفع و یا کاهش این معضلات نمی‌تواند ساده‌انگارانه، تک‌بعدی و فاقد مبانی کارشناسی و همچنین بدون توجه به بررسی تجارب و سوابق امر باشد. در گذشته راه‌کارهایی نظیر تقسیم استان تهران به دو یا سه استان جدید، از سوی مسئولین در رسانه‌ها مطرح شده است. به همین منظور نشستی با هدف مرور تقسیمات کشوری از گذشته تاکنون، با تأکید بر راه‌کارهای پیشنهادی در خصوص مسائل پیش روی استان تهران به همت سیتی گپ، یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست، دکتر اسفندیار زبردست، استاد شهرسازی دانشگاه تهران، دکتر پیروز حناچی، شهردار سابق تهران، دکتر محمدحسین شریف‌زادگان، استاد شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی، مهندس محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی اسبق وزارت کشور و دکتر زهرا احمدی، مدیر کل دفتر تقسیمات سیاسی کشوری وزارت کشور، به بیان نقدها و نظرات خود در این باره پرداختند.

در ابتدای جلسه، دکتر اسفندیار زبردست با ذکر مثال‌هایی، به شرح سوابق تقسیمات کشوری در دوره معاصر پرداخت. وی معتقد است: «نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که استان تهران، یک استان معمولی نیست. اگر به طور مثال ما استان خراسان را به سه استان تقسیم کنیم، چه بسا اتفاقی نیفتد اما در خصوص تهران باید نسبت به این تفکیک، حساس باشیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.