ادای احترام حداد عادل بر پیکر “براتی پور”

از سراسر وب

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مراسم تشییع پیکر شاعر آیینی و انقلابی “عباسعلی براتی پور” حضور پیدا کرد

مراسم تشییع پیکر استاد عباسعلی براتی پور صبح امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم تشییع پیکر سرهنگ بازنشسته و شاغل پیشکسوت ارتشی، استاد عباسعلی براتی پور، صبح امروز(دوشنبه)، چهارم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از همکاران، شاگردان و علاقه‌مندان استاد براتی پور در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
در آغاز مراسم، پس از، ادای احترام نظامی به پیکر آن مرحوم، گروه رزم‌نواز نیروی هوایی ارتش سرود ماندگار «امام ای بلند آیت آسمانی» را اجرا کردند. سرود یاد شده از نخستین و به یاد ماندنی‌ترین سروده‌هایی انقلابی مرحوم استاد براتی‌پور بود که در ایام حیات امام خمینی(ره)، همه ساله و به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در نوزدهم بهمن در حسینیه جماران و در حضور حضرت امام(ره) اجرا می‌شد.
در ادامه، محسن مومنی شریف، رئیس پیشین حوزه هنری، ضمن اشاراتی به سوابق استاد براتی‍پور در برگزاری منظم و ۲۰ساله جلسات هفتگی شعر در حوزه هنری، او را مردی بسیار منظم، متشخص و متدین خواند که شاگردان بسیاری را تربیت کرده است.
در ادامه بیابانکی، پیام تسلیت مقام معظم رهبری را به مناسبت درگذشت استاد براتی پور قرائت کرد‌.
پس از قرائت پیام تسلیت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت دفاع مقدس و از دوستان استان براتی‌پور، پیشینه اشعار مذهبی زنده‌یاد براتی‌پور را پیش از انقلاب عنوان کرد و به بیان خاطراتی از حضور استاد در جلسات شعرخوانی مذهبی در منزل مرحوم محمدعلی مجاهدی پرداخت و با اشاره به این موضوع که استاد براتی پور از تربیت یافتگان نیروی هوایی ارتش بود، به نیروی هوایی نیز تسلیت گفت.
دکتر حداد عادل سخنران بعدی مراسم بود. وی، استاد براتی پور را جزو شاعران نسل نخست شاعران انقلاب دانست که با شاعران بزرگی مانند زنده‌یادان مهرداد اوستا، محمود شاهرخی، حمید سبزواری و مشفق کاشانی حشر و نشر و نشست و برخاست دانست.
دکتر حداد عادل اظهار داشت: استاد براتی‌پور، هم مدیر، هم شاعر و هم معلم بسیار خوبی بود و تصویری که از او در ذهن دارم، تصویر مردی متدین و مذهبی، متخلق به اخلاق، بی ادعا و بی‌حاشیه بود که شعرش را در خدمت مفاهیم والای دینی و مذهبی و آرمان‌های نظام و انقلاب قرار داده بود.
امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش، به عنوان سخنران بعدی، ابتدا از حوزه هنری انقلاب اسلامی به واسطه ترتیب دادن چنین مراسم بدرقه باشکوه و درخوری تجلیل کرد و در ادامه، به بیان این نکته پرداخت که ارتش علاوه بر انجام ماموریت سازمانی خود، اهتمام مجدانه‌ای نیز در زمینه‌های فرهنگی و هنری دارد و در زمینه نمایش‌ و‌ تئاتر، سرود و دیگر جنبه‌های هنر، تولیدات قابل قبولی داشته است که بخشی از این موضوعات، به خاطر بهره‌مندی از افراد فرهیخته و هنرمندی مانند استاد عباسعلی براتی پور بوده که مایه افتخار ارتش بوده‌اند و هستند.
در ادامه و‌ در پایان مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، در حوزه هنری بر پیکر استاد عباسعلی براتی‌پور نماز خواند و پیکر شاعر فقید انقلاب به بهشت‌زهرا منتقل و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.