ادعاهای واهی یک جنایتکار شکست‌خورده

از سراسر وب

به گزارش مثلث‌آنلاین، در روزهای گذشته مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس، بر شدت لفاظی‌های خود مبنی بر قریب الوقوع بودنِ حمله ارتش اسرائیل به لبنان افزوده‌اند. به طور خاص “یوآف گالانت” وزیر جنگ صهیونیست‌ها تاکید کرده که اسرائیل به دنبال توسعه دامنه عملیات نظامی خود علیه لبنان است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل راهبردی تاکید دارند که جنگ افروزی اسرائیل علیه لبنان، می‌تواند این رژیم را از شرایط بد وارد بدتر کند.

به بیان ساده‌تر، در وضعیتی که صهیونیست‌ها هنوز تا محقق کردن اهداف اعلامی خود در قالب جنگ غزه فاصله زیادی دارند و موانع متعددی را نیز پیش روی خودشان می‌بینند، اینکه بخواهند علیه حزب الله لبنان و خاک این کشور دست به حمله‌ای گسترده بزنند، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. گزاره‌ای که با توجه به زرادخانه پیشرفته موشکی و پهپادی و همچنین ظرفیت‌های قابل توجه نیروهای رزمی حزب الله لبنان، ابعاد جدی‌تری را به خود می‌گیرد و کمترین پیامد ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه لبنان، همانطور که “سید حسن نصر الله” گفته می‌تواند سرازیر شدن سیلی از موشک‌های مقاومت لبنان به سمت اراضی اشغالی و آواره شدن بیش از دو میلیون صهیونیست باشد.

با این همه، به نظر می‌رسد که رژیم اشغالگر قدس در پسِ لفاظی‌های خود علیه لبنان، دو هدف عمده و محوری را دنبال می‌کند. اولا، این رژیم به نوعی سعی دارد تا خود را از باتلاق جنگ غزه بیرون بکشد و وضعیت جبهه‌های جنگی در این حوزه را آرام کند. در واقع، صهیونیست‌ها در پیِ مواجهه با ابهام راهبردی که در میدان‌های جنگ غزه با آن رو به رو هستند، سعی دارند گزینه‌هایی را برای خود ایجاد کنند تا از وخامت هر چه بیشتر شرایط علیه خودشان جلوگیری کنند. دوم اینکه، صهیونیست‌ها سال هاست که به کیفیت ارتش خود می‌بالند و تاکید دارند که این ارتش می‌تواند در چندین جبهه بجنگد. حال که در جنگ غزه ناکارآمدی ارتش و دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر قدس کاملا عیان شده، صهیونیست‌ها بر آن هستند تا با طرح موضع گیریهای تهاجمی و مطالب غیرواقعی، به نوعی اعتبار از دست رفته خود را بازیابند و نشان دهند که همچنان در موضع شاخ و شانه کشیدن برای دیگر کشورها و ملت‌ها و طرح تهدید علیه آن‌ها هستند. این در حالی است که حداقل تحولات پنج ماهه اخیر در قالب جنگ غزه و البته عملیات طوفان الاقصی به خوبی نشان داده که دورانی که صهیونیست‌ها با چند ارتش عربی می‌جنگیدند و ظرف چند روز پیروز می‌شدند، خیلی وقت است به سرآمده و گفتمان جدیدی در سطح منطقه شکل گرفته که تا حد زیادی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده است.

به طور کلی، تشدید لفاظی‌های مقام‌های ارشد رژیم اشغالگر قدس علیه حزب الله و حمله به لبنان، بیش از آنکه قدرت رژیم صهیونیستی را تداعی کند، نمودی واضح از افداماتِ کنشگری ضعیف به نام رژیم صهیونیستی را به ذهن متبادر می‌کند که از سرِ ناتوانی، منزوی شده و صرفا سر و صدای زیاد تولید می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.