اولین خبر بد سال جدید!

از سراسر وب

نشست دستمزد شورای عالی کار با حضور وزیران کار، اقتصاد، صمت و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی پس از گذشت چانه زنی و مذاکره فشرده سرانجام با تصویب افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد پایان یافت.

نشست دستمزد شورای عالی کار با حضور وزیران کار، اقتصاد، صمت و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی پس از گذشت چانه زنی و مذاکره فشرده سرانجام با تصویب افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد پایان یافت.

بر این اساس حداقل دستمزد از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافت.

شورای‌ عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن را ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

امسال مبلغ حق مسکن کارگران ۶۵۰ هزار تومان و بن خواربار ۸۵۰ هزار تومان بود. حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیأت دولت برسد.

میزان افزایش برای کارگران سایر سطوح مزدی نیز ۲۱ درصد به اضافه‌ مبلغ ۸۳۵۹۶ تومان روزانه تصویب شد.

به دنبال افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ پایه حقوق کارگران از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مظلومیتِ کارگران، در برابر افزایش حقوقِ ۲۷درصدی!یکی از کاربران به نام بهنام درباره این افزایش حقوق نوشته: مظلومیت کارگران را می بینید؟ ‌ آقای وزیر خودت با ۶ میلیون میتونی زندگیتو اداره کنی؟ دولت رئیسی سفره مردم رو به آتیش کشید.

کارگر بره پیک موتوری ماهی ۲۰میلیون درمیاره.

با ادامه سرکوب دستمزد، شرکت‌ها باید با التماس نیروهای ماهرشون رو نگه دارند.

*یک کاربر فضای مجازی دیگر با انتشار یک جدول پیشنهاد داده که حقوق تمام مسئولان کشور را همینقدر اعلام کنید تا ببینند که آیا این حقوق کفاف زندگی‌شان را می‌دهد یا نه.کاربر دیگر به اسم نرگس نوشته:

با احتساب تمامی ارقام بالا درآمد سرپرست یک خانواده‌ی ۵ نفره‌ی کارگری نهایتا به اندازه‌ی یارانه‌ی یک خانواده‌ی ۵ نفره در سال ۸۹ هست!

*البته نباید ناشکری کرد با حق اولاد میشه یک کیلو گوشت خرید و اگه سراغ گوشت‌های تنظیم بازاری که مسئولین میگن هست و هیچ کسی جز خودشون چنین نرخی تا حالا ندیده برید تا دو کیلو هم قابل افزایشه…

*پایه حقوق کمتر از ۱۲۰ دلار و حق اولاد کمتر از ۱۲ دلار! حق مسکن هم جوریه که نهایتا میشه تو مناطق جنوبی پایتخت یا شهرستان‌ها اجاره‌ی ده روز از ماه رو پرداخت کرد؛ البته اگه پول پیش نسبتا زیادی پرداخت کرده باشند!

با این اوضاع فرزندآوری که سهله، فرزندپروری هم برای جامعه‌ی کارگری غیرممکن شده و باید با معجزه و خجالت زندگی کنند!

این درحالی است که نماینده کارگران درباره علت این مقدا افزایش حقوق گفته: دولت به ما وعده‌ی کنترل تورم در سال آینده را داد و ما هم به این عدد رضایت دادیم!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.