این خودرو امروز ۵۰ میلیون تومان گران شد

از سراسر وب

رشد قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و بررسی‌ها از افزایش قیمت ۵ تا ۵۰ میلیونی خودروها در روز جاری حکایت می‌کند.

فردای اقتصاد: پس از آنکه روز گذشته، شاهد رشد بیش از ۲ درصدی شاخص کل خودرو و ثبت بیشترین رشد روزانه آن در سال جاری بودیم، امروز نیز روند صعودی قیمت‌ها در این بازار ادامه پیدا کرد و میانگین قیمت خودروهای داخلی و خارجی با افزایش ۱.۹۷ درصدی همراه شدند. در این میان خودروهای داخلی ۱.۷۸ درصد و خودروهای چینی ۲.۱۶ درصد افزایش روزانه قیمت را تجربه کردند.

در میان خودروهای داخلی، تارا اتوماتیک بیشترین رشد قیمت ریالی را ثبت کرد و ۱۶ میلیون تومان گران‌تر قیمت خورد تا امروز ۹۰۰ میلیون تومان به فروش رود. پس از آن پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای با افزایش قیمت ۱۲ میلیونی، ۷۱۷ میلیون تومان معامله شد. کمترین رشد قیمت ریالی خودروهای داخلی نیز مربوط به پراید۱۳۱ و پراید وانت ۱۵۱ با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی در یک روز گذشته بود. قیمت ۱۳ خودروی داخلی در این روز مورد بررسی قرار گرفت که میانگین رشد قیمت ۹ میلیونی را تجربه کردند.

خودروهای چینی نیز امروز افزایش قیمت بالایی را تجربه کردند. شاخص این خودروها در یک روز گذشته، ۲.۱۶ درصد صعود کرده و بیشترین افزایش قیمت (ریالی) مربوط به چری تیگو ۷ بود. این خودرو امروز ۵۰ میلیون تومان گران‌تر شد و یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان معامله شد. هایما S۷ نیز امروز ۴۰ میلیون تومان بیشتر قیمت خورد و یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان داوستد شد. کمترین افزایش قیمت میان خودروهای چینی نیز با جهش ۱۰ میلیونی مربوط به چری آریزو ۵ توربو بود. در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین افزایش قیمت ۱۰ خودروی چینی مورد بررسی در یک روز گذشته، ۲۸ میلیون تومان بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.