این سلبریتی ها پیشکسوت ملی شدند

از سراسر وب

اخبار سلبریتی ها و چهره ها معمولا جزو مطالبی است که بیشتر در فضای مجازی می چرخد و گاهی اخبارشان تا جایی به اصطلاح داغ می شود که خبرهای مهم روز را هم از دور خارج می کند.
به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، در جامعه امروز اخبار زرد فضای مجازی را گرفته است تا جایی که به عنوان مثال خبر ازدواج یک هنرپیشه و حاشیه های آن در روزهای اخیر جزو اخبار پربازدید فضای مجازی بوده است. اما در نقطه مقابل آن اخبار چهره های علمی معمولا در محاق است و کمتر کسی نسبت به تاریخچه کشور خود و چهره های علمی آن آگاهی دارد.
در این میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو سال است که بنای تقدیر از پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی را بنا نهاده است. در تیرماه سال گذشته نخستین دوره آن برگزار شد و ۲۵ خرداد امسال نیز دومین دوره آن برپا شد.

این مراسم در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد. سالن جمع و جوری که صندلی های پارچه ای قرمز آن شما را به یاد سینماهای قدیمی می اندازد.

همه چیز مرتب است

البته هنوز مراسم شروع نشده و عوامل مشغول چک کردن سالن هستند. علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی که متولی برگزاری این برنامه است وارد سالن آمفی تئاتر می شود به حاضران خداقوتی می گوید و مطمئن می شود که همه چیز مرتب است. البته یک نگرانی هم دارد و آن این است که هوای مهمانان را داشته باشید. او تاکید می کند که این پیشکسوتان بر گردن ما حق دارند و باید ضمن اینکه احترامشان را حفظ می کنیم، مراقب باشیم برای رفت و آمد به زحمت نیافتند.
برای مهمانان این بزم فرش قرمز انداخته اند، اما نه از آن فرش قرمزهایی که سلبریتی ها روی آن قدم می زنند. این فرش قرمز میزبان موسپید کردگانی است که سالها دود چراغ خورده اند و رنج کشیده اند تا بتوانند پاسبان خوبی برای میراث کشورشان باشند.

داخل حیاط وزارتخانه نیز آب و جارو شده، گلدان های گل در گوشه و کنار خودنمایی می کنند و میر و صندلی های سفیدرنگی دورتادور چیده شده اند. مهمانان که اکثرشان سنی ازشان گذشته آرام آرام وارد حیاط می شوند. شاخصه همه آنها البته موی سپید است. برخی به تنهایی آمده اند. تعدادی عصازنان خود را می رسانند و چندتایی هم به کمک افراد خانواده در این همایش حاضر شده اند.

هر مهمانی که وارد می شود مورد استقبال عکاسان و خبرنگاران قرار می گیرد. آرام آرام از فرش قرمز عبور می کند و از او پذیرایی مختصری می شود. بعد هم به سالن آمفی تئانر هدایت می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.