بازار خودرو به لرزه درآمد؛ آخرین قیمت پژو، تیبا، دنا، ساینا و کوییک

از سراسر وب

 در حالی که بازار ارز در حال کف‌شکنی قیمت دلار است، بازار خودرو نیز در روندی نزولی قرار گرفته است. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت خودروهای تولید داخل بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است. البته بنا به گفته نمایشگاه‌داران، از ابتدای هفته تاکنون بازار خودرو شاهد کاهش ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی تومانی قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی بوده است.

این خودرو‌های برقی لوکس به ایران می‌آیند +عکس

علی خسروانی، عضو هیات رییسه اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره روند کاهشی قیمت‌ها طی یکی دو روز اخیر نسبت به حدود دو هفته پیش، گفته است: نکته‌ای که وجود داشت، این است که با وجود افزایش ناگهانی نرخ ارز، قیمت خودروها با همان جهش، رشد نمی‌کرد.

به گفته او، قیمت خودرو پیش از نوسان افزایشی نرخ ارز، روبه افزایش گذاشت و علت آن هم عدم ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده بود و سبب شد که انتظار تورمی که در ذهن مردم و مشتریان ساخته شده بود، برآورده نشود و قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد.

وی به ایسنا یادآور شده است: علاوه براین، نرخ ارز نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و ۲۰ درصد رشد را تجربه کرد، قیمت خودرو رشد کرد اما نه به میزان افزایش قیمت ارز. پس از کاهش قیمت دلار، قیمت‌ها کمی ثبات ماند اما در دو روز گذشته، قیمت خودرو در بازار نیز نسبت به دو هفته گذشته، کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت حدود یک‌ماه قبل برنگشته است.

آخرین قیمت ها در بازار خودرو

 بررسی روند بازار خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است پراید ۱۵۱ در حدود ۲ میلیون تومان ارزان شد و ۳۰۸ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۲ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و ۶۰۸ میلیون تومان قیمت خورد.

اما قیمت پژو۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ در بازار ۳ میلیون تومان کاهش یافت و به قیمت ۸۶۲ میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که پژو۲۰۷ تیپ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۳ میلیون تومانی، در بازار ۶۵۲ میلیون تومان قیمت داشت. پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۲۸ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، قیمت پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۴۳ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲نیز ۲ میلیون تومان ریخت و ۷۴۸ میلیون تومان قیمت خورد.

بنا به این گزارش، تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲ در حدود ۳ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و ۷۹۷ میلیون تومان فروخته شد.

در مقابل، البته قیمت تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در حدود ۵ میلیون تومان کاهش یافت و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید و تیبا هاچ‌بک EX هم در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و ۳۸۵ میلیون تومان به فروش رفت.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت دناپلاس اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۲ در بازار ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و به یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان رسید. قیمت دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان کاهش یافت و به قیمت ۷۶۵ میلیون تومان رسید. اما راناپلاس بدون تغییر، به قیمت ۵۸۵ میلیون تومان به فروش رفت. در عین حال، ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۰۵ میلیون تومان و ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. شاهین G اتومات CVT نیز ۵ میلیون تومان ارزان شد و ۸۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

کوییک GX L دنده‌ای ۳۵۹ میلیون تومان بود. کوییک R پلاس اتوماتیک هم ۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان به فروش رفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.