بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور توسط اطلاعات سپاه انجام شد

از سراسر وب

به گزارش منیبان، به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار رمضان‌شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و توفیق بهره‌مندی از فیوضات معنوی و نورانی این ماه پرخیر و برکت و همچنین آرزوی پیروزی و رهایی ملت فلسطین به ویژه مردم مظلوم و مقاوم غزه از ظلم و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در این ماه شریف؛ در گفت‌وگویی عملکرد و دستاوردهای عمده سپاه در سال۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سردار شریف در ابتدا اهدای نشان درجه یک فتح از سوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را موهبتی بزرگ برای سپاه و پاسداران انقلاب توصیف و اظهار کرد: خدای بزرگ را شاکریم که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این نهاد انقلابی و مردمی از رضایتمندی ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا بهره‌مند و سرلشکر سلامی فرمانده مومن، بصیر، جهادی ، انقلابی،شجاع، دانشمند ،خردمند و دوراندیش سپاه مفتخر به دریافت این نشان گردید.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این مدال افتخار که به پاس قدردانی از مجاهدت مخلصانه و نقش آفرینی موثر سرلشکر سلامی در ارتقای توان و آمادگی‌های رزم سپاه برای مقابله با تهدیدات و کمک به عمق بخشی داخلی و خارجی انقلاب اعطا شده است ، محصول فرماندهی و مدیریت مطلوب ایشان و تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی یکایک پاسداران رشید انقلاب در میدان ماموریت‌های محوله است و به فضل الهی پشتوانه نقش آفرینی‌های آینده در عرصه‌های پاسخ به نیازهای انقلاب و کشور قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سپاه اعطای نشان فتح از سوی فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر حسین سلامی را موهبتی بزرگ برای سپاه توصیف کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌ تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور در نیروهای زمینی ، دریایی و هوافضای سپاه و دیگر عرصه‌های ماموریتی پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی حاصل شده است و به فضل الهی این مسیر قدرتمندتر از گذشته تداوم خواهد یافت.

سردار شریف در تشریح عملکرد، اقدامات و دستاوردهای عمده سپاه در سالی که گذشت اظهار کرد: پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور در نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه محقق شده است و به ویژه در حوزه آموزش، اشراف اطلاعاتی، الحاق تجهیزات جدید و تقویت قدرت بازدارندگی کشور دستاوردهای بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه در سال جاری ۶ نوبت الحاق تجهیزات و توانمندی‌های تخصصی و راهبردی شامل شناورها، موشک‌ها، پهپادها و سایر تجهیزات، ادوات و سلاح‌های پیشرفته مورد نیاز داشته است. در این زمینه از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته با ارتقاء و رشد بهتری مواجه شده‌ایم و دست نیروی دریایی سپاه با ورود شناورهای بزرگتر که قابلیت دریانوردی بیشتری دارند، برای حفاظت از منافع کشور بلندتر شده و در حال حاضر قادریم از مسافت‌های دور نیز از منافع ملی کشور دفاع کنیم.

سخنگوی سپاه با تاکید بر ادامه داشتن روند پیشرفت کنونی در سپاه و ساخت و الحاق تجهیزات جدید، گفت: در نیروی هوافضای سپاه نیز همین روند رو به پیشرفت ادامه دارد و شاهد رونمایی از موشک‌های جدیدی از جمله موشک هایپرسونیک فتاح ۱ با حضور رئیس جمهور و پرتاب موفقیت آمیز دو نوبت ماهواره «نور ۳» و نیز «ماهواره ثریا با پرتابگر قائم ۱۰۰» در سال ۱۴۰۲ بودیم که بخشی از پیشرفت‌های حاصل شده است.

سردار شریف همچنین به بازدید حدود دو ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه هوافضا سپاه اشاره کرد و ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب در جریان این بازدید از نزدیک شاهد مهمترین دستاوردهای سپاه بودند و از پیشرفت‌ها به ویژه در زمینه موشکی، پهپادی، پدافندی و راداری اظهار رضایت کردند. در این بازدید از موشک هایپرسونیک فتاح ۲، سامانه پدافندی متحرک مهران و سامانه ارتقاء یافته ۹ دی در حضور معظم له رونمایی شد. همچنین لازم به تاکید است که در سال‌های آتی شاهد تجهیزات پیشرفته‌تری در نیروی هوا فضای سپاه خواهیم بود.
مسئول روابط عمومی سپاه در ادامه به تجهیزات و امکانات جدید و ویژه نیروی زمینی سپاه در راستای چابک‌سازی نیروهای رزمی اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای اولین بار جابه جایی به هنگام نیروهای رزمی با هلی‌برن و رعایت نکات ایمنی لازم در مسافت‌های طولانی انجام شد و توانستیم در چندین نوبت، نیروهای رزمی را از عمق کشور به نقاط مرزی و ساحلی منتقل کنیم و در همین فرآیند عملیات‌های شبانه گوناگونی در حجم بالا تمرین شد.

هدف قراردادن مقرهای موساد و برخی گروهک‌های تروریستی در کردستان عراق و حلب

وی با تاکید بر نقش بسزای نیروی زمینی سپاه در ایجاد امنیت پایدار در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور، عنوان کرد: در این عرصه تعداد زیادی از گروهک‌های تروریستی که قصد نفوذ، اخلال و ایجاد ناامنی در نقاط مرزی و عمق کشور داشتند، توسط نیروی زمینی سپاه دستگیر و یا زیر ضربه قرار گرفتند.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: اقدامات نیروی زمینی سپاه در این عرصه با کمک سازمان اطلاعات سپاه و اشراف داخلی و خارجی آن‌ها انجام شده است که بیانگر توانایی بالا در تامین امنیت کشور و ضربه به دشمنانی که قصد ایجاد ناامنی داشتند، می‌باشد.

سردار شریف افزود: در حوزه مقابله با تهدیدات تروریستی نیروی هوافضای سپاه نیز با هماهنگی‌های متعارف و هشدارهای لازم دو عملیات برون‌مرزی را انجام داد که در قالب آن مقرهای موساد در اقلیم کردستان و گروهک‌های تروریستی در حلب سوریه که در داخل کشورمان ایجاد ناامنی کرده بودند، مورد هدف قرار داده شد.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه در حوزه تحقیقات سپاه شاهد رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی برای همه نیروهای سپاه در سال جاری بودیم، گفت: در زمینه تربیت نیروی انسانی و کادر سپاه نیز پیشرفت‌های منحصر به فردی در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع)، دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) را شاهد بودیم به گونه‌ای  که دانشگاه جامع امام حسین پس از دانشگاه تهران، رتبه دوم دانشگاه‌های برتر در کشور را به دست آورد. کسب این رتبه یکی از افتخارات بزرگ مجموعه مدیریتی و فرماندهی دانشگاه جامع، اساتید و دانش‌پژوهان این دانشگاه است که مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات سپاه درحوزه سازندگی و پاسخ به نیازهای کشور، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد افتتاح چندین طرح ملی بودیم که با حضور رئیس جمهور یا فرمانده کل سپاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر بیش از ۱۶۵ پروژه در سطح ملی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجراست که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در سال جاری به بهره‌برداری رسید. از سوی دیگر عمده تمرکز قرارگاه نیز در سال گذشته بر روی نیازمندهای آنی و فوری کشور به ویژه در زمینه آب (آب آشامیدنی، آب کشاورزی و آب صنعتی) بوده است.

آبرسانی و تامین آب پایدار در مناطق مختلف کشور در اولویت طرح‌های سپاه

سردار شریف اعلام کرد: طرح‌های بزرگی مانند غدیر، آبرسانی به خوزستان، آب همدان هم از جمله طرح‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت و بحمدالله انجام شد. همچنین پروژه‌های آبرسانی و تامین آب پایدار در تعداد بسیار زیادی از روستاهای کشور در همه استان‌ها و در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه انجام شد که در کنار و یا مکمل طرح‌های بزرگ و پروژه‌های ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم.

به گفته سخنگوی سپاه، برپایی بیمارستان صحرایی در نقاط پرجمعیت و کم برخوردار کشور مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان جنوبی و از جمله دستاوردهای سپاه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است که بهداری رزمی سپاه در نیروی زمینی و دریایی و معاونت بهداشت و درمان سپاه در آن نقش‌آفرینی و مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، گفت: در زمینه کمک به آسیب‌دیدگان حوادث و بلایای طبیعی نیز شاهد انجام اقدامات خوبی بوده‌ایم، به عنوان مثال هم اکنون نیروی زمینی، نیروی دریایی و قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در لبیک به توصیه‌های مقام معظم رهبری و تاکید فرمانده کل مشغول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هستند. امیدواریم آلام مردم گرفتار در این سیل تسکین پیدا کرده و اسکان محکم‌تر و مطمئن‌تری برای آن‌ها احداث و فراهم شود تا کمتر شاهد خسارت‌ها و تخریب‌های این‌چنینی باشیم.

سردار شریف در ادامه به مجموعه اقدامات سپاه درحوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و تفکر فرهنگ بسیجی در مجموعه سپاه اقدامات بسیار خوبی توسط سازمان بسیج مستضعفین، معاونت‌های فرهنگی و نیز مجموعه‌های منتسب انجام شده است. همچنین در حوزه نمایندگی ولی فقیه که مسئولیت‌‎های آموزش عقیدتی، سیاسی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلابی و بسط معنویت و اخلاق اسلامی در سپاه و بسیج را عهده‌دار است. شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه‌ها بوده‌ایم. از سوی دیگر کتاب‌های پژوهشی بسیار خوبی در پژوهشگاه و دانشگاه منتسب به حوزه نمایندگی ولی فقیه در قم تألیف و منتشر شده است.

معاون روابط عمومی سپاه برگزاری کنگره شهدای استانی در چند استان کشور از جمله آخرین آن در استان خوزستان که مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت، برای شناساندن الگوهای برجسته دوران دفاع مقدس را در زمره اقدامات ارزنده سپاه در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: سپاه برای انتقال فرهنگ و تجارب دفاع مقدس و معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار این دوران به ویژه شهدای دفاع مقدس اقدامات و برنامه‌های ارزشمندی انجام داده است. که می‌توان به انتشار کتاب‌های بسیار ارزنده توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اشاره کرد. تاریخ شفاهی فرماندهان و مسئولانی که در این دوران نقش داشتند از جمله این پروژه‌های راهبردی و مهم است که تعداد بسیاری از آن‌ها در مرحله ضبط و چاپ قرار دارد و تعدادی دیگر نیز توسط این مرکز در دست برنامه‌ریزی برای تدوین و چاپ است.

وی ادامه داد: کتاب سپاه در گذر انقلاب یکی دیگر از کتاب‌های ارزنده‌ای است که در باب اخبار و حوادث سال‌های اولیه انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها و موضع‌گیری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن دوران تدوین شده است که تا کنون ۳۳ جلد از آن چاپ و رونمایی شده و جلدهای بعدی آن نیز در دست تهیه و تدوین قرار دارد. همچنین کتاب‌های متعدد دیگری در سایر مجموعه‌های سپاه مانند دانشگاه‌های تربیت پاسداری امام حسین، دانشگاه جامع امام حسین (ع) روایت فتح و بسیج به چاپ رسیده که عمدتا ناظر بر ترویج و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ بسیجی است. چرا که  از این طریق توانسته‌ایم مقطع درخشان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نسل جدید بشناسانیم که از این منظر مایه امیدواری است.
اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت در تقابل با عملیات روانی دشمن

سردار شریف همچنین به برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و گفت: در این طرح تعداد بسیاری از دانشجویان، نخبگان و اساتید علاوه بر بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس از دستاوردها و پروژه‌های ملی و توانمندی فنی و مهندسی کشور بازدید کردند که در این زمینه با توجه به حجم عملیات روانی سنگین دشمن برای القاء ناکارامدی نظام جمهوری اسلامی، می‌توان گفت راهیان نور و راهیان پیشرفت می‌توانند به مثابه پادزهر عمل کنند و امیدواریم بتوانیم آن را توسعه دهیم تا تعداد بیشتری از دانشجویان و اساتید از دستاوردهای عظیم و افتخارآمیز کنونی بازدید به عمل آورند. البته تداوم چنین طرح‌هایی از سال گذشته به صورت جدی در دستور کار سپاه قرار گرفت. چرا که در سال گذشته و به ویژه پس از اغتشاشاتی که شاهد آن بودیم، دشمن با عملیات‌های روانی گسترده‌ای که داشت هیجان‌آفرینی در جوانان در دستور کار خود قرار داده بود. بنابراین انجام چنین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای خنثی‌سازی نقشه دشمن موثر بوده است.

سخنگوی سپاه تاکید کرد: همه تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که منجر به تقویت بنیه دفاعی کشور، ایجاد امنیت پایدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی کشور شده است با سرمایه‌گذاری وسیع و هزینه‌های سنگین معنوی و انسانی سپاه به ویژه با تقدیم شهدای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف همراه بوده است. این شهدای گرانقدر در واقع منشاء خیر و برکت برای مجموعه سپاه بوده‌اند و جا دارد در اینجا از شهدایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین توسط اسرائیل جنایتکار در چند مرحله به شهادت رسیدند مانند شهید گرانقدر سیدرضی موسوی و دیگر شهدای مدافع حرم که الگو گرفته از دوران دفاع مقدس و شهدای امنیت‌ساز برای کشور هستند یاد کنیم و نام آن‌ها را همواره در خاطر و در میدان زندگی و عمل خود زنده و گرامی داریم.

وی همچنین اقدامات سپاه در ایجاد امنیت به ویژه در مقاطع حساس مانند انتخابات را از مهمترین محورهای عملکردی سپاه در سال ۱۴۰۲ توصیف کرد و افزود: در فرآیند انتخابات اسفند ماه امسال، با وجود تهدیدات و اقدامات کوری که دشمن در صدد انجام آن بود، توانستیم با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دیگر دست‌اندرکاران، امنیت مناسبی در کشور برقرار کنیم. البته باید خاطرنشان کرد سازمان اطلاعات سپاه در این حوزه نقش قابل توجهی داشت و در سال گذشته و سال جاری تیم‌های متعددی که قصد خرابکاری و برهم زدن امنیت کشور را داشتند، توسط این سازمان شناسایی  و با آن‌ها برخورد شد.

بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور توسط اطلاعات سپاه
سردار شریف با اشاره به دیگر اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در سال جاری گفت: بازگرداندن اموال بابک زنجانی که به عنوان مطالبه ملی در کشور از آن یاد می‌شود، از جمله اقدامات موفق مجموعه اطلاعات سپاه است. در این فرآیند توانستیم با همکاری قوه قضاییه، بیت‌المال را به خزانه کشور بازگردانیم. این نوع اقدامات سازمان اطلاعات سپاه از تداوم ایجاد فساد در کشور می‌تواند موثر باشد و همه کسانی که نیت‌های سوء دارند، بدانند که زیر دید و تیر سازمان اطلاعات سپاه قرار دارند.

معاون روابط عمومی سپاه درباره برگزاری مجمع سراسری فرماندهان سپاه نیز اعلام کرد: در سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا، مجمع سراسری فرماندهان سپاه به صورت تجمیعی را برگزار کردیم. در این مجمع ۳۰۰۰ نفر از فرماندهان و مسئولان سپاه شرکت کردند و دیداری شوق‌انگیز و پرشور با مقام معظم رهبری داشتند به بیانات معظم له گوش جان سپردیم و رهنمودهای راهگشای ایشان در راستای برنامه‌ریزی برای چگونگی به سرانجام رساندن ماموریت‌های سپاه به بهترین شکل ممکن نصب‌العین خواهد بود.

وی گفت: در مجمع فرماندهان، مجموعه‌های اصلی سپاه گزارشی از عملکرد، اقدامات و پیشنهادات خود ارائه کردند. یکی از کارهای خوب انجام شده در سال گذشته، برگزاری این مجمع بود که هم‌افزایی قابل توجهی برای پیشبرد ماموریت‌های سپاه ایجاد کرد. محور اصلی این مجمع نیز یاد شهید سلیمانی و نوع نگاه او بود.  هرچند سردار سلیمانی وجود فیزیکی نداشت اما به معنای واقعی فرماندهان و مسئولین سپاه در همه لحظات این همایش حضور موثر و تعیین کننده او را حس کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.