بازیگر “پرونده باز است”: امیدوارم نسل نوجوان ما در فیلم دیدن به چشم‌ و مغز خود احترام بگذارد

از سراسر وب

مهبد جهان‌نوش بازیگر فیلم “پرونده باز است” می‌گوید که نسل من فیلم‌های دارای قهرمان و ضدقهرمان را دوست دارد. سلیقه ما در فیلم دیدن فرق دارد اما امیدوارم بچه‌ها فیلم‌های خوب تماشا کنند و به چشم و مغز خود احترام بگذارند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهبد جهان‌نوش بازیگر تئاتر و سینما که به تازگی در فیلم پرونده باز است ساخته کیومرث پوراحمد بازی کرده است، در گفت‌وگوی کوتاهی با ما درباره ارتباط نسل نوجوان کشور با سینما و همچنین حواشی فیلم نکاتی را بیان کرد.

این بازیگر در ابتدا با اشاره به اینکه از سن ۱۲ سالگی در تئاتر کار می‌کند گفت که شروع کار من از تئاتر بود و آموزشگاه رفتم و اولین کارم با آقای رضا ثروتی در تالار وحدت بود. همینطور به کارهای نمایش ادامه دادم تا اینکه در آخرین کارم آقای فرزاد ظریفی دستیار کارگردان آقای پوراحمد اجرای من را دیدند و بعد به من گفت که برای صحبت برای بازی در فیلم آقای پوراحمد به دفتر ایشان برویم. اینگونه شد که با آقای پوراحمد آشنا شدم و جا دارد که از آقای ظریفی هم تشکر کنم.

او درباره نقش “قنبر” که آن را بازی کرده است گفت: این شخصیت منفی و بدمن داستان بود. یک شخصیت پرچالش که از شخصیت من بدور و بسیار دعوایی بود و اصلاً قتل کرده بود؛ بچه‌های فیلمنامه را اذیت و آزار می‌کرد و من هم به شخصه نقش‌های منفی را دوست دارم که برای من چالش ایجاد کنند. به نظرم زیست خوبی برای من بود.

او گفت که نقش‌های منفی در سینمای ایران دیده می‌شود مخصوصاً در رده سنی نوجوان. خدا را شکر نظرات خوبی هم بابت بازی این نقش در جشنواره گرفتم.

جهان‌نوش درباره تمرین برای ایفای این نقش بیان کرد درباره این نقش تحقیق کردم. آقای پوراحمد و ظریفی نیز برای درآوردن نقش به من کمک کردند. برای بازی در فیلم در درگیری‌ها شرکت می‌کردم تا ببینم چه شکلی است. البته اطلاعاتی داشتم اما باید از نزدیک می‌دیدم تا قنبر تجربه کند. همین پرچالش بودن این نقش باعث شد که این نقش را انتخاب کنم.

این بازیگر نوجوان گفت: فیلم ما در جشنواره دیده شد اما نه به اندازه خودش. البته من برای کارگردان احترام بسیار قائلم و برای من به شخصه ارزشمند است. اینکه ایشان بیانه‌ای برای نیامدن دادند کاری است که صلاحدید خودشان بوده است اما درستی یا اشتباه بودن آن را برعهده مردم می‌گذارم. اما امیدوارم فیلم برای اکران مردمی دیده شود.

وی در اشاره به پیام فیلم برای خانواده‌ها و نوجوانان بیان کرد: ما متأسفانه که نوجوانی داریم که مرتکب قتل شده‌اند و خشونت و عصبانیت را تجربه کرده‌اند. برای همین فیلمی باید ساخته می‌شد که بخشش را ترویج کند. برای همین پیام اصلی فیلم بخشش است. آقای پوراحمد هم گفت هدفم این است که حتی یک نوجوان در کانون اصلاح و تربیت از اعدام نجات پیدا کند و امیدوارم خانواده‌های ولی دم که مقتول دارند این فیلم را ببینند و پیام بخشش و مهربانی را از فیلم بگیرند. همچنین پرهیز از هرکاری در هنگام خشونت نکته مهمی است که فیلم به ما می‌گوید. البته اشاره به ضرر و زیان‌های مواد مخدر و خشونت و البته همین هم فیلم را جذاب کرده است.

او درباره فیلم‌های مورد توجه نسل نوجوان گفت عموماً بچه‌ها فیلم‌های اکشن، عاشقانه و کمدی را دوست دارند اما هرکس سلیقه‌ای دارد. اما آنچه که به نظرم مهم است اینکه امیدوارم هم‌نسلی‌های من فیلم‌های خوب تماشا کنند و به چشم‌ها و مغزشان احترام بگذارند و فیلم‌ها و سریال‌های خوب را دنبال کنند.

مهبد جهان‌نوش در پایان گفت: در خلاصه و در یک جمله حرفم این است که نسل ما فیلم‌هایی را دوست دارد که در آن قهرمان و ضدقهرمان وجود دارد. در همین فیلم نیز قهرمان وجود دارد و برای مخاطبین نوجوان کشور جذاب است. آقای پوراحمد هم با ساخت سریال قصه‌های مجید تجربه همکاری با نوجوانان را داشته است و به نظرم فیلمی ساخته‌اند که نوجوانان آن را دوست خواهند داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.