بانک مرکزی بیانیه داد / پاسخ به صحبت‌‌های رئیس دفتر حسن روحانی

از سراسر وب

اقتصادنیوز: بانک مرکزی طی صدور بیانیه‌ای به شبهات طرح‌شده از سوی رئیس دفتر حسن روحانی درخصوص ارز ترجیحی و تورم پاسخ داد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، بانک مرکزی با انتشار بیانیه‌ای در خصوص صحبت‌های رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق پیرامون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جایگزینی ارز ۲۸۵۰۰ تومانی، باید عنوان داشت که در ماه‌های اخیر به دلیل بروز شوک‌های ناشی از عوامل انتظاری و روانی، بازار غیررسمی ارز با تلاطم و نوسان مواجه شده و نرخ ارز در بازار مذکور در سطوحی قرار گرفت که با متغیرهای بنیادین اقتصاد کشور (به ویژه وضعیت صادرات نفتی کشور) همخوانی و سازگاری نداشت.
بر این اساس در دوره مدیریت جدید بانک مرکزی و در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی، مقرر شد تا در بازار حواله ارز نرخی متناسب با شرایط و واقعیت‌های اقتصادی کشور تعیین و برای یک دوره مشخص نیازهای واقعی اقتصاد در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری بنگاه‌های داخلی و نیز کالاهای مصرفی و ضروری مورد نیاز خانوارها با این نرخ پاسخ داده شود. \
با این اوصاف بانک مرکزی در قالب ترتیبات جدید ارزی، نرخ ۲۸۵۰۰ تومان را برای تامین کالاهای اساسی، ضروری و دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفت که این کار به طور کامل متفاوت از سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.