تا ۴ ماه دیگر بازار خودرو زیر و رو می‌شود؟

از سراسر وب

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد: با آزادسازی واردات خودرو راس ۴ ماه کار تمام است!

گزارش اقتصادآنلاین:دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که دولت اگر بتواند بر بازار خودرو تسلط پیدا کند، بر همه امور تسلط پیدا خواهد کرد، گفت: اگر از ارزی که متعلق به خود مردم است استفاده کنیم یقینا واردات خودرو شدنی و در غیر این صورت نشدنی است و همه صحبت‌ها الکی است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با بحث‌های ایجاد شده درخصوص نحوه تامین ارز برای واردات خودرو به اقتصادآنلاین گفت: واردات خودرو باید بدون انتقال ارز و با استفاده از ارز مردم همانند سال ۱۳۹۴ انجام شود، در این صورت قابل اجراست و در غیر این صورت اصلا و ابدا شدنی نیست.

وی افزود: سال ۹۴ واردات خودرو آزاد بود، مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور ارز داشتند، می‌توانستند ثبت سفارش کنند و خودرو وارد کنند. اما الان بانک مرکزی این روش را قبول نمی‌کند و می‌گوید هر کسی هر چیزی بخواهد وارد کند باید بیایید به من اعلام کند تا به او ارز بدهم. این ارز نیز ارز حاصل از فروش نفت، پتروشیمی و یا صادرات سایر کالاها است که مقدارش محدود است و به خودرو نخواهد رسید.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: اگر از ارزی که متعلق به خود مردم است، استفاده کنیم یقینا واردات خودرو شدنی است و در غیر این صورت نشدنی است و همه صحبت‌ها الکی است.

دادفر تصریح کرد: دولت باید از این روش استقبال کند چون از این طریق می‌تواند بر این بازار نابه‌سامان، به‌شدت حبابی و گران‌قیمت خودرو فائق آید. دولت اگر بتواند بر بازار خودرو تسلط پیدا کند، بر همه امور تسلط پیدا خواهد کرد و اگر نتواند بقیه موارد را هم نمی‌تواند به سرانجام برساند.

وی بیان کرد: دولت اراده واردات خودرو را دارد و بسیار هم علاقه‌مند است، اما پولی برای این کار ندارد. با آزادسازی واردات خودرو برای همه مردم با استفاده از ارز خودشان، دولت این گره کور و سنگین را از سر خود باز می‌کند و این موضوع تمام می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: با این روش ابتدا مقداری نوسان ارزی خواهیم داشت، اما به محض این که آغاز شود، راس ۴ ماه کار تمام است. ماشین وارد می‌شود، قیمت‌ها خواهد شکست و دولت هم راحت خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.