تجاوز وحشیانه به بازیگر سرشناس در سینما ایران

از سراسر وب

شقایق نوروزی با نام اصلی مرضیه نوروزی متولد سال ۱۳۶۳ در شهر شیراز بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. شقایق نوروزی در رشته کارگردانی از دانشگاه سوره فارغ التحصیل می‌باشد. شقایق نوروزی در خانواده‌ای هنری بزرگ شده است و شقایق نوروزی با بازی در نقش ترنگ به دنیای سینما پا گزاشت.شقایق نوروزی بازیگری که بیشتر با نقش ترنگ در سریال بیداری او را به یاد داریم در حال حاضر در فرانسه زندگی می‌کند و عکسی‌هایی بدون حجاب در صفحه مجازی منتشر کرده است.

شروع فعالیت هنری شقایق نوروزی با سریال بیدار

نوروزی در سریال بیداری اولین کار هنری در بازیگری بود او در این سریال در نقش ترنگ بازی کرد و البته بعد این سریال این بازیگر خانم کم کار شد و سالهاست که از حوزه هنر بازیگری هیچ فعالیتی نداشت.

وقتی در تئاتر‌های مختلف دانشجویی بازی می‌کرد هیچ گاه فکرش را نمی‌کرد که روزی به عنوان یک بازیگر تلویزیونی معرفی شود و حتی شاید برایش عجیب بوده که در اولین تجربه تصویری اش، عهده دار نقش اول هم باشد. اما اتفاق و به قول خود او یک شانس باعث شد که بتواند یک تجربه دلپذیر را در سریال بیداری کسب کند. شقایق نوروزی بازیگر نقش ترنگ در سریال بیداری بود

افشاگری شقایق نوروزی از آزار جنسی

شقایق نوروزی در اسفند ۹۶ در مصاحبه در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت در ۱۲ سالی که فعالیت هنری می‌کرده و مخصوصا در کار ابتدایی خود مورد آزار جنسی توسط مردان در عرصه هنر می‌شده و از یک باند سازمان یافته در این زمینه در عرصه هنر سخن گفت.

این بازیگر پس از تایید اقامت اش در اسفند ۹۸ خود را یکی از قربانیان  معرفی کرد .

کارگردان سریال بیداری (بهرام عظیم پور) در واکنش به اتهامات آزار جنسی شقایق نوروزی گقت: هر کس دیگری به جای شما بود بعد از آن نقش یگانه به بالاترین جایگاه پرتاب می‌شد.

شقایق نوروزی

شقایق نوروزی بازیگر جوان و کم‌کار که بیشتر با سریال «بیداری» شناخته می‌شود، پس از سال‌ها دوری از عرصه بازیگری سرانجام سال ۹۶ ابتدا به اسپانیا و پس از آن به فرانسه رفت. او در سایه پررنگ شدن جنبش #MeToo در اروپا و آمریکا، اواخر سال ۹۸ کارزار #من_هم را راه انداخت و از تجربه آزار خود در آن پروژه تلویزیونی گفت. نوروزی از دیگران هم خواست تجربه‌های مشابه خود را به اشتراک بگذارند تا بتوانند جلوی این روند را بگیرند.

او در گفتگو با ایران اینترنشنال بار دیگر ماجرای آزار سر صحنه «بیداری» و خواسته‌های نامعقول کارگردان را بازگو کرد و البته مدعی شد بعدها در دوران ریاست محمد سرافراز بر صدا و سیما برای پیگیری و برخورد با آزارگران خواستار دیدار با رئیس سازمان شده است. پاسخی که از جانب سرافراز به نوروزی رسیده هم در نوع خود جالب است: «حاج‌آقا برای کار یک بازیگر وقت نمی‌گذارند.»

تصاویر| ماجرای خواسته‌های نامعقول کارگردان ایرانی از بازیگر زن

این البته روایت بازیگر «بیداری» است که پیش‌تر واکنش و پاسخ بهرام عظیم‌پور، کارگردان سریال را در پی داشت. حال باید دید آیا رئیس سازمان صدا و سیما بین سال‌های ۹۳ تا ۹۵ هم می‌خواهد به ماجرای آزار زنان در پروژه‌های تلویزیونی واکنش نشان بدهد یا نه. به ویژه اینکه او پیش‌تر در ماجرای جنجالی شهرزاد میرقلی‌خان ثابت کرده بود به استیفای حقوق زنان بسیار اهمیت می‌دهد و حاضر است رنج سفر خارجی را هم به جان بخرد.

عظیم‌پور پیش از این درباره ادعاهای نوروزی چنین نوشته بود: «هر کس دیگری جای شما بود بعد از آن نقش یگانه به بالاترین جایگاه پرتاب می‌شد. می‌خواهید ماجرای طلاقتان و نابودی و رها کردن همسرتان را گردن کارگردان‌ها بیندازید…»

تصاویر| ماجرای خواسته‌های نامعقول کارگردان ایرانی از بازیگر زن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.