ترکیه برای بار چندم لرزید!

از سراسر وب

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در جنوب ترکیه خبر دادند.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در جنوب ترکیه خبر دادند.سازمان لرزه‌نگاری ترکیه اعلام کرد،

زلزله‌ای جدید به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۲:۱۴ بامداد (به وقت ایران) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر «گوک ‌سون واقع» در استان «قهرمان‌مرعش» رخ داده است.

بر اساس آمار، در یک ساعت اخیر ۷ زلزله که کوچک ترین آن ۴.۳ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و بزرگترین آن ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده در جنوب ترکیه به وقوع پیوسته است.

همچنین طی ساعات گذشته هر ۱۰ دقیقه یک زلزله در این کشور روی داده است.زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون ۲ هزار و ۳۱۶ نفر کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ نفر زخمی شدند.همچنین بر اساس اعلام آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه، ۶ هزار و ۲۱۷ ساختمان در شهرهای زلزله زده این کشور تخریب شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.