تشییع باشکوه آتش نشان فداکار در قزوین

از سراسر وب

مردم قدرشناس قزوین عصر روز جمعه با حضور باشکوه در مراسم تشییع شهید راه مردم محمد جواد چگینی پیکر این مامور مسئولیت شناس را تا آرامگاه ابدی مشایعت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حادثه دردناک و تاثرآور بود، انفجار در یک انبار دخانیات در داخل شهر قزوین و جان باختن یک آتش نشان دلسوز و متعهد و مجروح شدن ۹ نفر که ۵ نفر آنها هم آتش نشان بودند بیانگر شدت حادثه بود.

ماموران آتش نشامی طبق معمول با سرعت وارد عملیات اطفای حریق شدند و بی خبر از آنکه حادثه ای دیگر در کمین است تا قربانی بگیرد.

تشییع باشکوه آتش نشان فداکار در قزوین 

یک انفجار دیگر و ریزش آوار و افتادن دربهای آهنین بر روی جوانی که تازه ۷ سال از سابقه حضورش در آتش نشانی می گذشت جانش را گرفت تا شغل آتش نشانی همچنان سخت و زیان آور و تهدید برانگیز باشد.

چگینی در ایستگاه شماره یک آتش نشانی در باغ دبیر خدمت می کرد و آمده بود تا ۳۰ سال امدادرسانی و کمک به مردم در اطفای حریق را پشت سربگذارد اما اجل امانش نداد و این آتش نشان جوان را به کام خود کشید.

برخی اعضای شورای شهر از جمله رئیس شورا که در محل حادثه نیز حضور داشت اذعان می کند که پس از جان باختن این مامور و مجروح شدن ۵ مامور دیگر بقیه آتش نشانان در حرکتی انسان دوستانه و مسئولانه همچنان به مهار آتش ادامه دادند و این روحیه ستودنی است.

تشییع باشکوه آتش نشان فداکار در قزوین 

حضور مردم قدردانی از خدمات آتش نشانان بود

امروز با اعلام ساعت و مکان برگزاری مراسم تشییع از مقابل ایستگاه آتش نشانی شماره ۳ در خیابان مولوی خیل عظیمی از مردم آمدند تا در کنار دیگر آتش نشانان مسئولیت پذیر و ایثارگر با خانواده این شهید آتش نشان اعلام همدردی کنند و آلام آنها را بکاهند.

حضور باشکوه مردم که پیکر این آتش نشان را از محل ایستگاه آتش نشانی شماره سه تا امامزاده حسین(ع) تشییع می کردند نشان داد مردم فهیم قزوین با درک خدمات ارزشمند فرزندان خود در کسوت آتش نشان، قدردان آنها هستند و این سازمان را بعنوان یک نهاد مردمی پذیرفته اند.

تشییع باشکوه آتش نشان فداکار در قزوین 

در جمع تشییع کنندگان اعلایی استاندار، رجحانی معاون عمرانی، صباغی شهردار قزوین در کنار اعضای شورای شهر، برخی مدیران دستگاههای اجرایی، مدیران شهری هم حضور داشتند و در کنار آتش نشانان نماز را بر پیکری این شهید به جای آوردند.

آتش نشانان قزوین شاید امروز یکی از سخت ترین و غمبارترین روزهای عمر خود را سپری کردند زیرا از فردا باید به جای این همکار جوان و خوش اخلاق خود دسته گلی بگذارند و همچنان نگران شغل سخت و زیان آور خود باشند.

حضور ارزشمند مسئولان عالیرتبه استان در مراسم تشییع این فرصت را مهیا کرد تا موضوع شهید قلمداد شدن این مامور ایثارگر با سرعت بیشتری دئر دستور کار قرار گیرد تا این ماموریت خطیر و مسئولانه فراموش نشده و برای خانواده اش ارمغان شهید را به همراه داشته باشد.

تشییع باشکوه آتش نشان فداکار در قزوین 

بر اساس آموزه های دینی هر اسنانی که در مسیر انجام وظیفه و ادای مسئولیت و کمک به دیگران جان خود را از دست بدهد شهید است و بدون تردید « محمدجواد چگینی» با رشادت و از جان گذشتگی لیاقت افتخار به درجه شهادت را دارد تا تسکینی برای خانواده اش باشد.

پدر چگینی از جانبازان ۷۰ درصد است و از شهید چگینی دختری خردسال ۱۸ ماهه ای برجای مانده که امروز همسر فرزندش با افتخار از شهیدشان یاد می کنند که در راه نجات جان دیگران و امدادرسانی و انجام وظیفه جان خود را فدا کرد.

تشییع باشکوه آتش نشان فداکار در قزوین 

پیکر محمد جواد چگینی در جوار امامزاده حسین(ع) قزوین به خاک سپرده شد و آرام گرفت اما یادش همچنان در ردیف انسان های آزاده، شجاع، ایثارگر و مسئولیت پذیر باقیست.

روحش شاد و یادش گرامی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.