تصویرهایی از اعجوبه ۱۴ ساله که ایلان ماسک در اسپیس ایکس استخدامش کرد

از سراسر وب

یک اعجوبه‌ی ۱۴ ساله ی ساکن در کالیفرنیا که از ماه دیگر از دانشگاه فارغ‌التحصیل خواهد شد، برای شغل مهندس نرم‌افزار به اسپیس ایکس اضافه می‌شود.

اسپیس ایکس تصمیم گرفته است یک اعجوبه‌ی ۱۴ ساله‌ی ساکن در کالیفرنیا را به‌عنوان کارمند تمام‌وقت استخدام کند. کایران کوازی جوان‌ترین فردی است که توانسته از دانشگاه سانتا کلارا در آمریکا فارغ‌التحصیل شود. فرایند فارغ‌التحصیلی او از رشته‌ی علوم و مهندسی کامپیوتر حدودا یک ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکیوری نیوز، کوازی درک بسیار بالایی از علم ریاضی و حل مسئله دارد. او در ۹ سالگی دانشگاه را شروع کرد و افزون‌بر درس خواندن به‌عنوان پژوهشگر پاره‌وقت در تیم هوش مصنوعی اینتل مشغول به فعالیت شد.

آی‌کیو کوازی بالاتر از ۹۹٫۹ درصد مردم است و این باعث می‌شود اعجوبه‌ی ۱۴ ساله‌ی موردبحث جزو ۱۱ میلیون فرد باهوش دنیا باشد. کوازی می‌تواند بدون پیش‌نیازهای معمول، مفاهیم پیشرفته را یاد بگیرد اما توانایی‌اش در ارائه‌ی شفاهی مباحث علمی چندان سطح بالا نیست.

کایران کوازی در سال ۲۰۱۹ مقاله‌ای برای نشریه‌ی هاف‌پست نوشت و گفت در یک‌سری زمینه‌ها نظیر دست‌خط، املا و یادداشت‌برداری عملکرد بسیار عالی از خود نشان نمی‌دهد و زبان‌های خارجی را به‌سادگی یاد نمی‌گیرد.

در صفحه‌ی توییتر کوازی ایموجی یک موشک دیده می‌شود تا احتمال پیوستن او به اسپیس ایکس قوت بگیرد. فعلا نه اسپیس ایکس و نه کوازی خبر را تأیید نکرده‌اند.

مرکیوری نیوز می‌گوید که کوازی قرار است به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در اسپیس ایکس استخدام شود. از آن‌جایی که کوازی برای زندگی مستقل بیش‌از‌حد جوان است، او و مادرش به واشینگتن نقل مکان خواهند کرد.

پیوستن به اسپیس ایکس کار بسیار مشکلی است. مؤسسه‌ی زیپیا می‌گوید تنها ۰٫۲ درصد از درخواست کار در اسپیس ایکس با موفقیت همراه می‌شود. به بیانی بهتر، ۹۹٫۸ درصد از کسانی که به دنبال استخدام در اسپیس ایکس هستند، شانس کار در این شرکت سرشناس را پیدا نمی‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.