توان موشکی و نظامی ایران و اسرائیل در صحنه جنگ/ کدام قوی تر است؟

از سراسر وب

ایران و اسرائیل دو قدرت نظامی متفاوت منطقه غرب آسیا هستند که  توانمندی های نظامی  گسترده ای دارند که هرکدام در حوزه ای منحصر به فرد هستند.ایران و اسرائیل در المان های قدرت نظامی با یکدیگر تفاوت هایی بنیادین دارند.  ایران اعتقاد دارد ، توان نظامی بازدارند با گسترش قدرت موشکی پیروز ممکن است و “مقامات تل آویو” معتقدند که قدرت بازدارنده با گسترش توان تجهیزاتی نیروی هوایی بدست می آید.

در دو هفته گذشته درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین به اوج خود رسیده است. حماس با تعداد بی‌سابقه‌ای موشک از منطقه محاصره شده غزه به سمت اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل نیز به آن پاسخ داد. یکی از مواردی که در پی این حملات مطرح شده، این است که تاثیر این جنگ بر ایران چیست و آیا ممکن است دامنه آن به ایران کشیده شود

وبسایت «گلوبال فایر پاور» که یک وبسایت معتبر در حوزه نظامی است، قدرت نظامی ایران و اسرائیل را با اطلاعاتی که تا سال ۲۰۲۱ در دسترس یوده مقایسه کرده است.

آنچه در این وبسایت و در واقع در شاخص مورد بررسی آن مدنظر قرار نگرفته توان هسته‌ای کشورهاست. لازم به ذکر است که ایران بنا به اعلام رسمی هیچ سلاح هسته‌ای ندارد، اما معروف است که اسرائیل ۷۵ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای انبار شده دارد.

درباره اعتبار این وبسایت باید تاکید کرد متخصصان فعال در گلوبال فایر پاور تلاش کرده‌اند بر پایه اطلاعات معتبر، صحیح، کامل، قابل اعتماد و به روز اقدام به مقایسه توان نظامی کشور‌ها کنند. اعتبار این وبسایت وابسته به اعتبار اطلاعات منتشر شده از توان نظامی کشورهاست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.