توصیه یک مقام اقتصادی به خریداران ارز: احتیاط کنید چون احتمال ریزش بسیار زیاد است

از سراسر وب

مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلا با اشاره به سفته‌بازی در بازار دلار گفت: یکسری با نگاه سفته‌بازانه به بازار ورود پیدا می‌کنند که توصیه می‌کنم واقعا به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند.

توصیه یک مقام اقتصادی به خریداران ارز: احتیاط کنید چون احتمال ریزش بسیار زیاد است
امیر هامونی، مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلای ایران در یک برنامه تلویزیونی درباره اقدامات انجام شده برای آرامش بخشی به بازار ارز و طلا گفت: سرمایه‌گذاران و متقاضیانی ارز که تقاضای آنها رسمی و مولد نیست، احتیاط زیادی کنند و نوسانات این روزها را در نظر گیرند، زیرا احتمال نوسانات کاهشی و منفی شدن بازار بسیار زیاد است.

به گزارش خبرآنلاین، هامونی در رابطه کاهش قیمت ارز در آینده چنین توضیح داد: نیازهای واقعی پاسخ داده می‌شود، بنابراین طبیعی است که یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعاً به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلاً بنا نیست تقاضاهای سفته بازی را پاسخ دهیم، اعتقادی هم به آن نداریم، زیرا معتقدیم که در بازار واقعی و مالی که اشتغال زا باشد، سرمایه گذاری انجام شود. واقعاً یکی از راهبردهای اساسی بانک مرکزی است که هدفمند این کار را انجام دهد و در حوزه تالار حواله هم به همین شکل است، فرایندها نیاز به ارتقا دارد، باید تسهیل شود تا بتواند ارز مورد نیاز وارد کننده را از طریق ارز حاصل از صادرات که صادرکننده عرضه می‌کند، تأمین و تخصیص داده شود و به چرخه اقتصادی برگردد.

مدیر پروژه مرکز مبادلات ارز و طلای ایران درباره ارزی که در قاچاق صرف می‌شود، بیان کرد: بحث بازار غیر رسمی، عوامل و اجزا مختلفی دارد. در حال حاضر برنامه همان تقاضاهای واقعی پاسخ داده نشده است، ولی تقاضای سرمایه گذاری و احتیاطی هم در بازار وجود دارد، منتها برای آن‌ها می‌توان ابزار خاص سرمایه گذاری را از طریق صندوق‌های ارزی، صکوک ارزی و ابزارهای مصون از تورم ارائه کرد، چراکه لزوماً این گروه اسکناس ارز را لازم ندارند و بعضاً شاید آن را برای پس‌انداز بگیرند.

هامونی ادامه داد: گواهی سپرده ارزی از مدت‌ها پیش راه اندازی شده و اکنون در شعب بانک‌ها مورد فروش و عرضه قرار می‌گیرد که امیدواریم بتوانیم با کمک بانک مرکزی این را در مرکز مبادله آوریم و شاهد انجام معاملات گواهی سپرده ارزی باشیم.

وی اظهار کرد: ارز مسافری برای اولین بار از طریق خودپردازهای بانکی در فرودگاه‌های بین المللی به مسافر داده می‌شود که یک اقدام نوین به حساب می‌آید و انشاالله از همین هفته ۳۰۰ هزار ربع سکه در مرکز مبادله به صرافی‌ها عرضه می‌شود که از طریق آن‌ها به مشتری‌ها و متقاضیان تا حداکثر ۵ ربع سکه برای هر کد ملی عرضه خواهد شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.