جرایم نقدی در نظر گرفته شده برای سلبریتی‌ها در حوزه حجاب تأثیرگذار نیست

از سراسر وب

به عقیده یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در مسئله حجاب، نگاه سلبی نه تنها نمی‌تواند کمک کند بلکه شرایط را بسیار سخت‌تر کند.

جرایم نقدی در نظر گرفته شده برای سلبریتی‌ها در حوزه حجاب تأثیرگذار نیست
محمد صفری ملک میان نماینده مردم گیلان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: همه علما به ما تاکید کردند حجاب از ضروریات دین است و در جامعه اسلامی همه مکلف به رعایت حجاب و عفاف هستند. لذا آنچه در شرایط کنونی در آن قرار گرفتیم بخشی از آن به شبیخون فرهنگی دشمن برمی‌گردد.

به گزارش جماران، او گفت: بخش دیگر آن به عدم برنامه ریزی درست دولت، مجالس و نهادهای ما نسبت به موضوع حجاب که بتوانند به عنوان کار فرهنگی در جامعه آن را دنبال کنند. هر دو مسأله مزید بر علت شدند تا امروز شرایط سختی را داشته باشیم. اما در شرایط کنونی نمی‌توانیم نگاه سلبی داشته باشیم برای اینکه حجاب امری فرهنگی است و متاسفانه این امر فرهنگی امروز در جامعه به عنوان ناهنجاری نهادیده شده است.

وی با بیان اینکه ما باید در مسأله حجاب منش و روش مقام معظم رهبری را در پیش بگیریم، گفت: ما باید منش و روش مقام معظم رهبری و برخی بزرگان را در موضوع حجاب به کار بگیریم تا بتوانیم با امر به معروف و نهی از منکر درست و تبلیغ بهتر نسبت به مسأله حجاب در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم. این را من به عنوان نماینده به آن تأکید و حساسیت دارم که نگاه سلبی نه تنها نمی‌تواند کمک کند بلکه شرایط را بسیار سخت‌تر کند.

وی در ادامه متولی این امر فرهنگی را همه دستگاه‌ها دانست و گفت: در این امر همه متولی هستند؛ از جمله دانشگاه‌ها، جوامع علمی، حوزه‌ها، سازمان‌های مرتبط، دولت و مجلس و کلیت نظام. همه موظف هستند نسبت به حجاب حساسیت داشته باشند، البته نه صرفا سلبی بلکه ایجابی.

صفری در خصوص جرایم مالی در نظر گرفته برای برخورد با بی‌حجابی برخی سلبریتی‌ها تصریح کرد: به نظر من این جرایم نقدی تأثیرگذار نیست. ما باید برای هر کار پیوست فرهنگی در نظر بگیریم. در جامعه ما نسبت به این موضوع کم کاری و سهل انگاری کرده ایم. در جوامع غربی اگر نگاه کنیم می‌بینیم برای برای سلبریتی‌ها قوانین سخت گیرانه وجود دارد تا نتوانند از جایگاه خود سوءاستفاده کنند. امروز برخی سلبریتی‌ها آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و به مسائل و ناهنجاری‌هایی مثل بی‌حجابی در کشور کمک می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.