حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

از سراسر وب

به گزارش زنهار، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، لشکری و کشوری در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه خواهد شد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره بررسی بودجه اظهار کرد: در بند س تبصره ۶، مقررات مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان مطرح شده بود و از افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده جهت تأمین این افزایش استفاده شده بود. این مقررات توسط شورای نگهبان تأیید شده و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

عیدی بازنشستگان برای سال جاری به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این مبلغ در سال ۱۳۹۰ با میزان ۳۵۰ هزار تومان شروع شده بود و تا سال ۱۳۹۶ با افزایش تورم افزایش یافته بود، اما پس از آن، افت ناشی از تورم در این مبلغ رخ داده است.

جزئیات حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳: در تبصره ۱۵ که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و دیگر مزایا برای سال آینده مشخص شده است.

در ردیف ۱ بند (الف) تبصره ۱۵ که تصویب شده است، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیران و بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری/ حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.