خبر خوش درباره واریز عیدی بازنشستگان

از سراسر وب

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : سعی می‌کنیم قبل از این که عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان پرداخت شود.به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، میرهاشمی موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار کرد: در طی این سال ها تجربه های خوبی کسب کرده‌ایم و در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری شده است و امروز ما خدمتگزار بخشی از جامعه در حوزه تامین اجتماعی و بیمه‌ هستیم.

وی افزود: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیون نفری تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز بیش از ۷۰ درصد جامعه ما تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند. همچنین در حوزه درمان در چند ماه گذشته و با اقدامات دولت سیزدهم اقدامات خوبی شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پوشش ۷۰ درصدی جامعه تحت پوشش بیمه‌ها گفت: این دستاورد بزرگی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است که محقق شده است ولو اینکه ما باید بتوانیم به پوشش صددرصدی برسیم
موسوی با اشاره به آمار بازنشستگان گفت: این آمار در حال حاضر به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است. این عدد در قبال ۸۰ هزار بازنشسته قبل از انقلاب است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حدود ۲۷۰ هزار قالیباف تحت پوشش بیمه سازمان قرار دارند که سهم بیمه آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.موسوی با اشاره به افزایش تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی پس از انقلاب گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی بیمارستانی فوق تخصصی را‌ه‌اندازی شده است.

وی افزود: روزانه حدود ۱۳ هزار نفر در بخش‌های مختلف بستری می‌شوند و این اتفاق را مقایسه کنید با بحث‌های درمانی در گذشته و متوجه خواهیم شد که اقدامات موثری پس از انقلاب در حوزه تامین اجتماعی و درمان انجام شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با انقلاب اسلامی، انقلابی در حوزه ارائه خدمات بیمه‌ای رخ داد و البته ما با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و تلاش می‌کنیم که به این مرحله برسیم.

موسوی در ادامه نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در این دوره از مدیریت سازمان تامین اجتماعی گفت: در بخش مختلف بیمه‌ای درمانی و حوزه اقتصادی، برنامه راهبردی عملیاتی شد و بر هشت برنامه راهبردی متمرکز شدیم. یکی از راهبردهای ما توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه است که با هدف همراه بود.

وی ادامه داد: با اجرای بیمه خانوار ایرانی برای نخستین بار توانستیم بخش قابل توجهی از این اقشار را تحت پوشش بیمه‌ای قرار بدهیم. سال گذشته یک میلیون نفر هدف پوشش بیمه‌ای بودند و امسال نیز همین روند مورد توجه قرار گرفت و تا به امروز ۸۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفتند و این مسیر ادامه خواهد داشت. انشاءالله اصل فراگیر پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: در این دوره اصلاح قانون ۵ بیمه کارگران ساختمانی انجام شد که به‌زودی ابلاغ خواهد شد و برآورد ما این است که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر پشت نوبت پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی با ابلاغ این قانون تحت پوشش قرار بگیرند.

موسوی افزود‌: در این دوره ۵ لایحه در ارتباط با اصلاح ساختار فنی و محاسباتی سازمان تهیه شده است و این لوایح متناسب با سیاست‌های وزارت رفاه تقدیم دولت شده است و می‌تواند مشکل صندوق را برای سال‌های طولانی رفع کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرداخت مستمری به بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: ماهیانه ۳۰ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود و علاوه بر شرایط حقوق و مستمری توسعه خدمات در اولویت سازمان بوده است. ما امسال حدود ۱۲۰ درصد رشد هزینه‌ای را برای بازنشستگان داشته‌ایم و ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و هم اکنون ماهیانه مبلغ ۱۰۲ هزار تومان سهم سازمان تامین اجتماعی در قالب بیمه تکمیلی بازنشستگان به شرکت بیمه تکمیلی بازنشستگان آتیه سازمان حافظ پرداخت می‌شود.

وی گفت: امسال نیز بالغ بر ۲۳ پروژه طراحی شده است که ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است. یکی از این پروژه‌ها بیمارستان هدایت است که با ظرفیت ۱۰۰ تخت به بهره‌برداری خواهد رسید و احداث ۵ الی ۶ درمانگاه در دستور کار سازمان قرار گرفته است. اتفاقات خوبی در حوزه پوشش بیمه‌ای در دولت سیزدهم و تاکید رئیس جمهور رقم خورده است به‌ویژه در حوزه درمان انشاءالله خبرهای خوبی در آینده خواهیم داشت. بحث پوشش بیمه ناباروری برای اولین بار اتفاق افتاد و همچنین در بحث دارویاب بالغ بر ۲۰۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اعزام بازنشستگان به مشهد یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی است که به صورت رایگان اعزام می‌شوند که بالغ بر ۳۰ هزار نفر تا به امروز به مشهد مقدس اعزام شده‌اند و باید تلاش کنیم که این عدد را به بالغ بر ۵۰ هزار نفر در سال جاری برسانیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از اهداف هوشمندسازی خدمات توسط سازمان تامین اجتماعی است و باید به سمتی برویم که مداخلات انسانی را کاهش بدهیم و در این دوره ۳۰ خدمت غیرحضوری به ۴۲ خدمت رسیده است و ان‌شاءالله این تعداد در آینده نزدیک به ۵۲ خدمت خواهد رسید.

موسوی افزود: در بحث نسخه الکترونیک در دولت قبل حدود ۶۰ درصد پیشرفت بود که هم اکنون این آمار به ۹۰ درصد رسیده است و ما توانستیم پیشرفت خوبی را در اجرای نسخه الکترونیکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما بنا داریم پرداخت از جیب مردم را به صفر برسانیم و این کار در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دو راهبرد در حوزه اقتصادی و سرمایه‌ای داشته‌ایم و ۱۲ راهبرد در مجموعه شستا آماده و نشانه‌های خوبی را نیز می‌بینیم. پروژه‌هایی نیز در همین ایام در حوزه دارو و پتروشیمی خواهیم داشت. همچنین در سال مالی اخیر رشد خوبی را در حوزه اقتصادی داشته‌ایم.

موسوی همچنین به موضوع مبارزه با فساد اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه کمیته صیانت شکل گرفته است و ودر این عرصه ما اقدامات را در بوق و کرنا نکرده‌ایم اما اتفاقات خوبی افتاده و برخی از پرونده‌ها از سال ۹۰ تا ۹۲ بلاتکلیف بودند در دستور کار قرار دادیم و رقم‌های هزار میلیارد تومانی در برخی پرونده‌ها داریم که این مسیر پیگیری می‌شود و خط قرمز ما فساد است و در این مسیر گام برخواهیم داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.