خداحافظ سلبریتی‌ خاص!

از سراسر وب

در دوره جدید مدیریت سازمان صداوسیما که به دوره تحول نامگذاری شده، شاهد تغییراتی اساسی و بنیادی در زمینه ارتباط با چهره‌های مشهور هستیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که طی این دوره در این سازمان انجام شده است، سلبریتی‌زدایی است.

کیهان نوشت: یکی از دغدغه‌هایی که سازمان صداوسیما همواره با آن مواجه بود و سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، مسأله حضور و حکمرانی بی‌چون و چرای برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور بود که در فضای این سازمان قبیله‌ای عمل می‌کردند و در واقع رسانه ملی را در انحصار خود داشتند!

در دوره جدید مدیریت سازمان صداوسیما که به دوره تحول نامگذاری شده، شاهد تغییراتی اساسی و بنیادی در زمینه ارتباط با چهره‌های مشهور هستیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که طی این دوره در سازمان صداوسیما انجام شده است، سلبریتی‌زدایی در این سازمان است که به لطف الهی و تلاش‌های خوبی که از سوی مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیونی رسانه ملی به‌وقوع پیوست باعث کمرنگ شدن حضور برخی از سلبریتی‌ها که فضای صداوسیما را به‌صورت قبیله‌ای درآورده بودند شد.

از سوی دیگر پیمان جبلی رئیس‌رسانه ملی هم در صحبت‌های اخیر خود بیان کرد که ما از حضور هنرمندان و چهره‌های تلویزیونی که می‌خواهند برای مردم باشند و خدمت کنند استقبال می‌کنیم و درب صداوسیما روی همه باز هست.

البته رئیس ‌رسانه ملی در بخشی از حرف‌هایش هم به این نکته تاکید داشت که «برخی از چهره‌ها در گذشته به‌واسطه قبیله‌ای عمل‌کردن در صداوسیما با برنامه‌ای خاص، سعی داشتند که به بهانه آن برنامه، به نفع منافع شخصی و قبیله‌ای خود، مخاطب‌پروری کنند و هدف، آن برنامه نبود و اهداف دیگری را دنبال می‌کردند به‌گونه‌ای که وقتی اسم آن شبکه می‌آمد اسم آن فرد با شبکه می‌آمد و در واقع حکمرانی قبیله‌ای دررسانه ملی راه ‌انداخته بودند و همین «سلبریتی‌های خاص» به نظام‌، مردم و اعتقادات دینی لگد زدند‌، نمک را ریخته و نمکدان را شکستند و آیا من به عنوان رئیس‌رسانه ملی که امانتدار مردم هستم باید برای اینکه شبکه پر مخاطب شود برای همکاری از این افراد التماس و خواهش کنم‌، آدم‌هایی که به تاریخ و فرهنگ و اعتقادات خود پشت پا زده‌اند و به نظامی که از آن ارتزاق کرده‌اند تا به این‌جا رسیده‌اند؟ یقینا پاسخ من نه خواهد بود‌، نه می‌توانیم و نه خواهیم توانست که این کار را انجام بدهیم…» این امر نشان می‌دهد که در دوره جدید تحول در سازمان صداوسیما‌، مدیریت جدید این سازمان به‌دنبال یک فضای مردمی در این سازمان است.

رئیس‌ سازمان صداوسیما در همین رابطه با اظهار امیدواری به آینده روشن صداوسیما پس از حذف «سلبریتی‌های خاص» بیان کرد: پس کار کمی نیست که ما شب عید و نوروز ۱۴۰۲ را با موفقیت و بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن‌فروخته نیست.

این صحبت‌های رئیس ‌سازمان صداوسیما نشان می‌دهد که دوره تحول به‌خوبی در فضای این سازمان در حال انجام و تحقق است و در واقع رسانه ملی هم‌اکنون در مسیر مردمی قرار گرفته است و برای مردم خدمت می‌کند و افرادی که به عنوان سلبریتی خاص فکر می‌کردند که اگر روزی سازمان صداوسیما تصمیم بگیرد حذف‌شان کند لنگ خواهد ماند سخت در اشتباه بودند و امروز نه تنها رسانه ملی در پیشبرد اهدافش موفق بوده بلکه توانسته دست برخی از گروه‌ها و افراد را که محیط صداوسیما را محلی برای تاخت و تاز رسانه‌ای خود کرده بودند و قبیله‌ای عمل می‌کردند کوتاه کند.

خوشبختانه درخصوص حضور سلبریتی و افراد مشهور هم رئیس‌سازمان صداوسیما معتقد است که با سلبریتی‌هایی که در خدمت مردم‌، ارزش‌های دینی و انقلابی و نیز فرهنگ و هنر این کشور باشند و همچنین به اعتقادات و ارزش‌های دینی احترام بگذارند هیچ‌گونه مانعی برای همکاری شان در رسانه ملی متوجه آنها نخواهد بود و حتی در بخشی از صحبت‌های خود در حضور دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به دانشجویان عنوان کرد که شما هم در صورت تمایل به فعالیت در صداوسیما می‌توانید یک سلبریتی در آینده برای ما باشید…

به هرحال همان طور که شاهد این دوره تحول در سازمان صداوسیما بوده و هستیم تاکنون کارهای بسیار خوب و موثری در رسانه ملی انجام شده است. در بخش‌های گوناگون این سازمان و در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی که آثارش را در برنامه‌های گوناگون می‌بینیم و طی همین مدت هم برنامه‌های بسیار خوب تلویزیونی هم بدون تکیه بر سلبریتی‌های خاص تولید و در حال پخش است که اوج این برنامه‌ها را در ایام ماه مبارک رمضان امسال و نوروز ۱۴۰۲ شاهد بودیم. این موارد نشان داد که صداوسیما برای تولید و ساخت برنامه معطل چند سلبریتی خاص نیست و هرگز اجازه نمی‌دهد که افرادی به قصد نفوذ و
ضربه‌ زدن به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های نظام وارد این سازمان ارزشی شوند.

متاسفانه در مدیریت‌های قبلی سازمان صداوسیما سهل‌انگاری صورت گرفت که به‌دنبال همین سهل‌انگاری، برخی افراد در قالب برنامه‌ساز تلویزیونی و به عنوان‌ سلبریتی، در زمینه‌های مختلف بدون بررسی و تحقیق وارد صداوسیما شدند که اهداف دیگری را دنبال می‌کردند و بعدها که از طریق دوربین رسانه ملی به معروفیت رسیدند خود را به عنوان «سلبریتی‌های خاص» به مردم و جامعه تحمیل کردند و به‌راحتی توانستند قبیله و طایفه در سازمان صداوسیما تشکیل دهند.

البته‌ شهامت و شجاعت رئیس‌جدید رسانه ملی در حذف این نوع سلبریتی‌ها قابل تقدیر است چراکه وی توانست به قدرت‌نمایی عده‌ای از سلبریتی‌ها در سازمان صداوسیما پایان دهد که مدیران سابق این سازمان جرئت برخورد با آنها را نداشتند.

به هرحال امید است که این فضای جدید با همدلی و وحدت همه هنرمندان و نیروهای ارزشی و متعهد با قدرت در مسیر رشد و ترقی سازمان صداوسیما به پیش برود و ان‌شاءالله شاهد برنامه‌های باکیفیت و مردمی بیشتری در رسانه ملی باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.