دیگه نگو من کجا و ۲۰ امتحان نهایی زبان کجا

از سراسر وب

زبان از اون درساییه که تقریبا هممون از بچگی کلاسشو میرفتیم و سعی داشتیم که زبانمونو تقویت کنیم ولی خب خیلیا بودن که با وجود اینکه چند ساله کلاس زبان میرن ولی توی امتحان نهایی با این درس مشکل دارن و خوندن درسای دیگه رو به زبان ترجیح میدن ولی اگه روش مطالعه درست و اصولی این درسو بلد باشیم و یه منبع کمک درسی خوب براش داشته باشیم به راحتی میتونیم با این درس ارتباط بگیریم و در آخر نمره ۲۰ رو بگیریم.

اهمیت نمره امتحان نهایی زبان در کنکور

امتحان نهایی زبان تو ظاهر سخت و طولانیه چون همزمان باید به سوالای لیستنینگ و ریدینگ و رایتینگ و بخش کلمات و بخش گرامر جواب بدیم و این یکم ترسناکه قبول دارین؟! اما خب زبان در ظاهر یکم ترسناک و خشنه ولی باور کنین که در باطن قلب مهربونی داره و اینقدراهم بد نیست و اینجوریه که اکثر بچه ها گول ظاهر سخت زبانو میخورن و همین باعث میشه واسه خوندن زبان میل و انگیزه نداشته باشن…

نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای امتحان نهایی

هشدار!خطرمرگ!

یه اشتباه خیلی رایج و خطرناک بین اکثر دانش آموزا برای خوندن زبان اینکه همه مبحثای این درس رو یه جور میخونن یعنی مثلا همونجور که لغات زبان رو حفظ میکنن گرامر هم فقط حفظ میکنن بدون اینکه بفهمنش پس طبیعیه که توی زبان به مشکل بخورن و پیشرفت نکنن توی این درس.

پس بریم باهم که روش مطالعه هر کدوم از این مبحثا رو باهم یه تحلیل داشته باشیم:

●لغات: یه تکنیک که خیلی پیشنهاد میشه برای قسمت لغات و تقریبا همیشه جوابگوئه فلش کارته و یه روش دیگه هم اینکه میتونیم هرشب ۱۰_۱۵مین رو به خوندن لغات زبان اختصاص بدیم من خودم از این روش دومی استفاده میکنم و خیلی هم برام جوابگو و مفید بوده.

●گرامر: برای گرامر بهتره که اول از روی کتاب درسی یه دور روزنامه وار بخونیم تا حساب کار دستمون بیاد یکم و بعد بریم از روی کتاب کمک آموزشیمون قسمت گرامر رو بخونیم و بعد از اینکه خوندیم یه خلاصه جمع و جور از هر گرامر بنویسیم و برای هر گرامر یه مثال ساده هم بنویسیم تا راحت تر بفهمیمم و بازدهی مطالعمون بره بالاتر و بعد هم برای تثبیت بیشتر چنتا نمونه سوال حل کنیم.

●مهارت شنیداری یا لیستنینگ: بهترین منبع برای این قسمت حل نمونه سوالای سالای گذشتس و یادتون باشه که ناامید نشین چون یاد گیری این قسمت تایم بیشتری میطلبه و باید گوشمون به درست شنیدن عادت کنه سعی کنیم که وقتی داریم یه فایل لیستنینگ رو گوش میدیم بدون اینکه به متنش نگاه کنیم هرچیزی که فهمیدیم رو روی یه کاغذ بنویسیم.

●مهارت نوشتن یا رایتینگ: برای اینکه توی رایتینگ قوی بشیم باید در مرحله اول دایره لغاتمونو تقویت کنیم و همینطور سعی کنیم بعضی وقتا برای خودمون یه موضوع انتخاب کنیم و یه متن کوتاه درمورد اون موضوع بنویسیم که بهش سامری هم میگن،از اینکه اشتباه بنویسین نترسین و حتی از اینکه اشکال گرامری هم داشته باشین نترسین به مرور هرچی جلوتر بریم با تمرین میتونیم اشتباهاتمونو به کمترین مقدار ممکن برسونیم.

●مهارت خواندن یا ریدینگ: بیشتر وقتا ۹۹ درصد بچها از اینکه متن خارج از کتاب درسی رو توی امتحان نهایی بدن وحشت دارن ولی عیبی نداره چون برای اینکه بتونیم به سوالای این قسمت جواب بدیم لازم نیست که حتما کلمه به کلمه متن رو بلد باشیم و همین که از هر پاراگراف یه درک کلی داشته باشیم کافیه و با تسلط به همه بخشای کتاب درسی میتونیم از پس این قسمت بربیایم…برای تقویت ریدینگ بهتره که هرشب یا یه شب درمیون یک تا دو تا متن انگلیسی رو کار کنیم و میتونیم از نمونه سوالای امتحانی سالای قبل و کتاب کمک آموزشی و حتی متنای کنکورای سالای گذشته هم استفاده کنیم.

بهترین منابع زبان انگلیسی برای امتحان نهایی

زبان از اون درساییه که کتاب درسی خیلی برامون ملاک نیست و از خیلی جهت ها ناقصه ولی برای اینکه ۲۰ بگیریم باید یه دور کتاب درسی رو بخونیم ولی خب اصلا کافی نیستش! این منابعی رو که در ادامه میخوایم باهم تحلیل کنیم یه گلچینی از کتابای بازاره و هرکس باتوجه به شرایط خودش میتونه یکی رو انتخاب کنه.

۱-کتاب فرمول بیست زبان انگلیسی یازدهم گاج:

این کتاب محبوب ترین و پر طرفدار ترین کتاب برای درس زبان انگلیسیه حالا سوال پیش میاد که چرا؟ چون هم حجم مناسبی داره وتوی یه تایم کم میشه خوندش و هم خیلی کامله از هر جهتی که فکرشوکنی،هرچیزی که برای گرفتن نمره ۲۰ زبان لازم داریم رو توی این کتاب میتونیم پیدا کنیم. درسنامش درعین اینکه کوتاهه کامل و کاربردیه و برای اینکه توی زبان به تسلط برسیم کافیه و برای هر مبحث زبان چنتا نمونه سوال حل کرده که کافیه و بعد از حل سوالاش هیچ سوالی توی امتحان نهایی برامون سخت نخواهد بود قطعا!

۲-کتاب شب امتحان زبان انگلیسی یازدهم خیلی سبز:

اگه شما هم از اون دسته دانش آموزایی هستین که شب امتحانی یا دقیقه نودی هستین و تا امتحان تایم زیادی ندارین این کتاب بهترین گزینه برای شماست! مدل آموزش این کتاب این شکلیه که بیشتر سوال محوره و با نمونه سوالای امتحانی و آزمونای نوبت اول و دومی که داره مارو برای هرسوالی تو امتحان آماده میکنه و همه این سوالا و آزمونا پاسخنامه تشریحی دارن که خیلی کامله،در کنار این نمونه سوالا و آزمونا نکات مشاوره ای خفنی رو برای هر مبحث زبان گفته که من واقعا کراش زدم روی این بخش نکات مشاوره ایش(: آخر کتاب هم یه درسنامه خیلی خلاصه و چکیده و جمع و جوری داره که بدرد مرور سریع شب امتحان میخوره.

۳-کتاب سیر تا پیاز زبان انگلیسی یازدهم گاج:

اگه از ریشه توی درس زبان مشکل اساسی دارین و هیچ جوره آبتون با این درس توی یه جوب نمیره و حتی توی فهم ساده ترین قسمتش هم اشکال دارین این کتاب خوراک خودتونه،درسنامه این کتاب اینقدر مفصل و کامله که باورت نمیشه و در کنار این درسنامه کامل ۱۵ ساعت فیلم آموزشی رایگان هم داره که برای دیدن فیلما باید کیوآر کد رو اسکن کنین و هرچی که خوندینو تثبیت کنین.بیشتر از ۱۰۰۰ تا نمونه سوال امتحانی داره که با حل این سوالا و تحلیل پاسخنامه تشریحی این سوالا واقعا تو زبان دیگه کسی نمیتونه باهاتون رقابت کنه!

۴-کتاب ماجراهای منو درسام زبان انگلیسی یازدهم خیلی سبز:

یه پدیده خیلی جالبی که توی این کتاب به چشمتون میخوره و مطمئنم که برای شما هم مثل من عجیبه اینکه نویسنده این کتاب اومده هرجا که به نظرش لازم بوده یه سری نکته و خلاصه از دهم هم آورده و به نظرم این خیلی کتابو جذاب میکنه(: درسنامه این کتاب خلاصه وار هست و بیشتر بدرد شب امتحان میخوره تا یادگیری پایه ای و اولیه مباحث.توی این کتاب همه نوع تیپ و مدل نمونه سوال امتحانی سال های گذشته به چشمتون میخوره توی یه قسمتی به اسم کلاس خصوصی!

۵-یه سری کتاب برای روتین شبانه زبان:

زبان انگلیسی از اون درسایی هست که حتما باید چند ماه یه روتین منظم براش داشته باشیم.روتینمون باید شامل مرور لغات،حل ریدینگ و کلوز،مرور گرامرها و تمرین رایتینگ باشه.حالا بریم چند تا کتاب برای روتین معرفی کنیم:

۱-پت و مت ریدینگ و کلوز موضوعی خیلی سبز

۲-جیبی تشریحی زبان انگلیسی یازدهم خیلی سبز

۳-واژگان تصویری زبان انگلیسی یازدهم لقمه مهروماه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.