رشد ۳۰۰ درصدی کمک‌های مردمی به حساب امام

از سراسر وب

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان تهران گفت: از سال ۹۵ تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با آورده ۱۵ میلیون تومانی در اختیار نیازمندان استان تهران قرار گرفته‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جواد نوری در نشست خبری امروز با اشاره به فعالیت انجمن خیرین مسکن و استفاده از ظرفیت این انجمن برای پاسخگویی به نیاز دهک‌های کم‌درآمد و محروم اظهار داشت: توانستیم برخی از مشکلات در بخش تامین سرپناه و مسکن مورد نیاز محرومان و افراد نیازمند را با ظرفیت انجمن خیرین مسکن رفع کنیم.

وی ادامه داد: با توان این انجمن از سال ۹۵ تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با آورده ۱۵ میلیون تومانی در اختیار نیازمندان استان تهران قرار گرفته‌ است و اخیرا این انجمن ساخت ۸۰ واحد مسکونی در شهریار را شروع کرده‌اند و این واحدها هم در اختیار نیازمندان شناسایی شده، قرار می‌گیرد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد: وظیفه داریم مشکل نیازمندان در بخش مسکن را حل کنیم و تا کنون هم با ارایه وام بلاعوض مشکل افراد نیازمند در بخش ودیعه و رهن مسکن را حل کردیم. البته رسانه‌ای کردن این موضوع و عملکردها باعث می‌شود تقاضاها افزایش پیدا کند و البته این امکان فقط  در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌گیرد.

همچنین در ادامه این نسشت حامد حاجی، مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوال ایلنا درباره موجودی حساب ۱۰۰ امام اظهار داشت: حساب حضرت امام، یکتا و متمرکز و یک شماره حساب برای تمام استان‌ها است و متولی آن نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با مشارکت مردم و خیرین ورودی‌ها به این حساب در استان تهران ٣٠٠ درصد افزایش یافت و درسال گذشته میزان واریز وجه به این حساب از سوی خیرین ۵.۵ میلیارد تومان بود و همچنین به صورت غیر نقدی ٣ هزار متر مربع زمین به بنیاد هبه شد که از این محل ۲۳۹ سرپناه برای محرمان تامین و ۳۰ واحد روستایی برای محرومان ساخته شد.

حاجی افزود: در تمام ادارات بنیاد مسکن  دستگاه پز برای مشارکت مردمی و دریافت وجوه وجود دارد البته علاوه بر این نیروی کار هم نیت خیر به پروژه‌های عمرانی ارایه می‌شود به این صورت که یک پیمانکار با نیت خیر نیروی کار خود را به صورت رایگان در پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن مشغول به کار می‌کند.

وی گفت: برای مصرف منابع حساب ۱۰۰ امام ۶ سرفصل تعریف شده از جمله تجهیز مساکن محرومان، تعمیر واحدهای مسکونی افراد نیازمند، پرداخت بخشی از رهن و اجاره مستاجران که تا کنون برای بسیاری از موارد از منابع حساب ۱۰۰ امام استفاده شده‌است.

حاجی تاکید کرد: منابع حساب ۱۰۰ امام برای سرمایه‌گذاری وارد پروژه‌ها نمی‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.