روزهای روشن برای طلا

از سراسر وب

به گفته بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک حرکت صعودی طلا، در روزهای اخیر روند نزولی شاخص دلار آمریکا است.
به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا دومین هفته رشد مثبت متوالی خود در ماه‌های اخیر را ثبت کرد. در حالی که پیش‌بینی‌ها در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد درباره طلا همچنان صعودی است، نگرانی‌هایی وجود دارد که افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند قیمت فلزات گرانبها را در کوتاه مدت محدود کند.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک حرکت صعودی جدید طلا، ضعف دلار آمریکا بود.

این تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که دلار آمریکا در حال از دست دادن جایگاه خود در برابر یورو است، زیرا بانک مرکزی اروپا سیگنال داده است که می‌تواند در ماه جولای افزایش نرخ بهره را آغاز کند.کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در اظهارنظری که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «با تغییر چشم‌انداز تورم نسبت به دوره قبل از همه‌گیری کرونا، مناسب است که متغیرهای اسمی تعدیل شوند – و این شامل نرخ‌های بهره نیز می‌شود.»کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: «به نظر می رسد دلار آمریکا در حال حاضر به کف ارزش خود رسیده باشد و یک پارامتر کلیدی مقاومت دربرابر طلا را حذف کرده باشد. هفته آینده، بازارهای ارز می توانند فعال باشند.»

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، نیز گفت که با تضعیف بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا، نسبت به طلا نیز خوش بین است.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، ۱۱ تحلیلگر، معادل ۶۵ درصد، روند بازار را صعودی دانسته، دو تحلیلگر معادل ۱۲ این مسیر را نزولی ارزیابی کرده و چهار تحلیلگر معادل ۲۳ درصد بازار را کم نوسان ارزیابی کرده‌اند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی، از ۵۷۰ نظر ارائه شده، ۳۱۷ نفر یا ۵۶ درصد مسیر بازار را صعودی ارزیابی کرده اند. ۱۶۳ یا ۲۹ درصد هم روند را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.