روز سرنوشت ساز برای فرهنگیان و معلمان

از سراسر وب

معاون وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدام معلم ورزش و پرورشی برای مدارس خبر داد.

دانشگاه فرهنگیان یکی از موسسات آموزش عالی در ایران است که به آموزش و پرورش کادر معلمان و مدیران آموزشی می‌پردازد. این دانشگاه با هدف توسعه و ارتقای سطح آموزش و پرورش در کشور تاسیس شد و درحال‌حاضر با دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ نفر از اساتید و کارکنان، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در کشور شناخته می‌شود. دانشگاه فرهنگیان با برگزاری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با مفاهیم و مباحث مرتبط با آموزش و پرورش، آشنا شوند و در آینده به عنوان معلمان و مدیران آموزشی در سطح کشور خدمت کنند.

صادق ستاری‌فرد؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام معلمان تربیت‌بدنی و پرورشی برای مدارس خبر داد و گفت: احتمالاً آزمون استخدامی اسفند امسال برگزار خواهد شد.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش گفته بود: برای سال تحصیلی آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی استخدام می‌شوند، ۲۰ هزار نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و رجایی جذب می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است.

آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری نیز از طریق برگزاری دو آزمون، ۵۶ هزار معلم برای دوره ابتدایی و دوره متوسطه استخدام کرد.

معلمان غیررسمی آموزش و پرورش شامل معلمان خرید خدمات آموزشی و معلمان مدارس غیردولتی که همواره تقاضای استخدام در وزارت آموزش و پرورش را داشتند طبق مصوبات برنامه هفتم توسعه دارای امتیاز خواهند بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معلمان غیررسمی شامل خرید خدمات و غیردولتی به ازای هر سال خدمت در آموزش و پرورش در آزمون استخدامی ضریب ۱۰ درصد دریافت خواهند کرد.

ستاری‌فرد همچنین اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه مصوب شد تا معلمان بتوانند پاداش پایان خدمت را دریافت کرده و استمرار خدمت بدهند و این موضوع فقط برای وزارت آموزش و پرورش مصوب شد.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش این موضوع می‌تواند تا حدودی معضل کمبود معلم را جبران کند و به عنوان یک مشوق باعث ادامه تدریس معلمان بازنشسته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.