روسیه تهدید کرد

از سراسر وب

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت این کشور باید تا آنجایی که می‌تواند انتقام سختی را از غرب به دلیل «تحریم‌های نسنجیده که مردم عادی را هدف قرار می‌دهد»، بگیرد.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در پیام رسان تلگرامش نوشت: محدودیت‌هایی که علیه روسیه اعمال شده از هدف‌گیری مقامات و تجارت‌ها فراتر رفته است. این تحریم‌ها مستقیما مردم روسیه را هدف قرار داده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «در واقعیت، چیزی به نام سرزمین‌های اشغال شده موقت اوکراین وجود ندارد. آنها مناطق روسیه هستند.»

دیمیتری مدودف پیشنهاد کرد که مسکو باید مخالفان خود را با «ایجاد مشکلات مختلف در اقتصاد، برانگیختن نارضایتی عمومی از سیاست‌های احمقانه مقامات در غرب و ترویج تصمیم‌های بین‌المللی که منافع جهان غرب را تضعیف می‌کند» مجازات کند.

روز جمعه، ایالات متحده دور جدیدی از محدودیت‌ها را برای هدف قرار دادن ۵۰۰ فرد و نهاد در روسیه با اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین و مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی کرملین وضع کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعاهای مطرح شده مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد.

الکسی ناوالنی در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط‌گرایی در روسیه به زندان افتاد و رسانه‌های این کشور هفته گذشته از درگذشت این معترض ضد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در زندان خبر دادند. وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با دخالت‌های غربی در این موضوع عنوان کرد: «واکنش‌های غربی مجددا تزویر، بدبینی و نبود اصول مشخص آنها را نشان داد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.