سفر ابوالفضل پورعرب همراه با همسر سابقش پربیننده شد

از سراسر وب

نکته ویژه بازیگران سریال مسافر اما ترکیب آناهیتا نعمتی و ابوالفضل پورعرب است که احتمالا در آن زمان زن و شوهر بودند

سریال‌های ایرانی قدیمی آثار ماندگاری هستند که یاد و خاطرات بسیاری را برای همه ما به خصوص متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ زنده می‌کنند و در زمان خود طرفداران بسیاری داشتند و در ذهن و قلب مخاطبان تثبیت شدند.

بسیاری از این سریال‌های قدیمی مانند سریال پدر سالار، خاک سرخ، مسافر، پس از باران و غیره همگی جز سریال‌های خیابان خلوت‌کن بودند که مردم در زمان پخش آن‌ها، هر کجا که بودند خودشان را به خانه می‌رساندند.

اکثر این سریال‌ها در سال‌های اخیر از شبکه‌های مختلف بازپخش شدند و باز هم بینندگان بسیاری داشتند. این روزها هم سریال مسافر در حال بازپخش است و هرشب از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. در ادامه این مطلب همراه باشیدمسافر نام یکی از مجموعه‌های تلویزیونی ساخت ایران است که طی سال ۱۳۷۹ در شبکهٔ تهران پخش شد. همه چیز از پشیمانی پیرمردی در بستر مرگ آغاز می‌شود!

در بیست و پنج سال پیش مراسم عروسی دختر این پیرمرد بر اثر لجاجت او به هم می‌خورد. داماد دو سال بعد به زندان می‌افتد و عروس در هنگام وضع حمل دخترش، افسانه، فوت می‌کند. بعد از پیروزی انقلاب پدر افسانه از زندان آزاد می‌شود و قیومیت دخترش را بدست می‌آورد و برای همیشه او را از زندگی پدربزرگ خارج می‌کند و …

مسافر البته در زمره ملودرام‌هایی می‌گنجد که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد، آثاری که با تمرکز بر روابط میان آدم‌ها و دغدغه‌های به ظاهر معمولی با افت و خیز دادن‌هایی آشنا و کلیشه‌ای نبض مخاطب آسان‌پسند را در دست می‌گیرد و کار راه می‌افتد.

این آثار هر چقدر هم که لبریز از فرمول‌های تکراری باشند اما باز هم مشتری خودشان را دارند، بدیِ کار شاید این باشد که ذهن را تنبل می‌کنند و روزنه‌ی تازه‌ای در ذهن باز نمی‌کنند، همه اتفاقات قابل انتظار و قابل پیش‌بینی‌ست و آدم‌های داستان خطی و سیاه و سفید رفتار می‌کنند. مسافر هم مثل خیل آثار ماهواره‌ای است و یا حتی آثاری که در ایران بعدا هرشبی شدند مثل نرگس.

جدای از این‌ها دیدن چهره برخی بازیگران این سریال بعد از سال‌ها جالب است، مثلا پانته‌آ بهرام که شروع قدرتمندی داشت و امیدوارکننده نشان می‌داد و در سینما گزیده‌کار نشان می‌داد و البته بعدتر در دام معمولی شدن افتاد و حالا هم در همان سطحی‌ست که در دوران «مسافر» بوده، یعنی حالا و همچنان در آثاری در این سطح بازی می‌کند. نکته ویژه بازیگران این سریال اما ترکیب آناهیتا نعمتی و ابوالفضل پورعرب است که احتمالا در آن زمان زن و شوهر بودند، آناهیتا نعمتی البته بعدتر نتوانست خودش را در جریان اصلی سینمای ایران حفظ کند و به نوعی کم‌کار شد، پورعرب اما حتی علی‌رغم عکس‌هایی که این سال‌ها از غلبه بیماری به او خبر می‌دهند، فعال است و سعی می‌کند از یادها نرود، حضور پورعرب در آن سریال و در آن سال‌ها البته یک برگ برنده برای تلویزیون بود، چون او فوق‌العاده محبوب و خواستنی بود(هست).

در هر صورت آی‌فیلم با بازپخش آثاری از این دست همان قشر «زنان خانه‌دار» و یا «کاسب‌های دکان‌نشین» را با خودش همراه می‌کند و تلویزیون ملی انگار قصد ندارد اتفاق خاصی داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.