سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در افغانستان

از سراسر وب

شبکه تلویزیونی محلی طلوع نیوز یکشنبه به نقل از ذبیح الله امیری، یک مقام اداره اطلاعات و فرهنگ این ولایت گزارش داد که یک هواپیمای مسافربری در ولایت بدخشان در شمال افغانستان سقوط کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه طلوع نیوز امروز یکشنبه به نقل از ذبیح‌الله امیری، رئیس اطلاعات و فرهنگ بدخشان ولایت بدخشان خبر داد که یک فروند هواپیمای مسافربری هند در کوه‌ توپخانه این ولایت، سقوط کرده است.

این مقام ولایت بدخشان افزود: یک تیم برای تحقیق و بررسی بیشتر این حادثه به منطقه اعزام شده است. تا کنون مشخص نشده است که این هواپیمای مسافربری مربوط به کدام یک از شرکت‌ها است.
گزارش رسانه‌های افغانستان در مورد سقوط این هواپیما در حالی است که در چند روز اخیر هند به علت مه شدید و موج سرما بسیاری از پروازها و حتی حرکت قطارهای خود را لغو کرده یا به تاخیر انداخته است
فرماندهی پلیس بدخشان نیز می گوید که هواپیمای مسافربری از رادار خارج شده و در کوه های بلند منطقه «توپخانه» شهرستان زیباک این ولایت سقوط کرده است.
آژانس هواپیمایی روسیه اعلام کرد که شب گذشته یک هواپیمای حامل ۶ مسافر بر فراز افغانستان از رادار خارج شد. مقام‌های دهلی نو نیز در واکنش به سقوط این هواپیما که طبق گزارش رسانه‌های افغانستان برای هند بوده، گفتند که این پرواز متعلق به خطوط هوایی هند نبوده است.
برخی منابع هم این هواپیما را مراکشی اعلام کرده اند.

خبرگزاری روسی  اسپوتنیک نمایندگی هند هم اعلام کرده است که هواپیما ساقط شده از نوع فالکوم است.

دو شهروند روس در هواپیمای حادثه دیده در افغانستان حضور داشتند

بنا بر اعلام این آژانس دولتی هوانوردی روسیه این هواپیما متعلق به گروه اتلتیک و یک شرکت خصوصی است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما از نوع فالکوم در حال انجام یک پرواز چارتر آمبولانس در مسیر گایا (هند) – تاشکند (ازبکستان) – فرودگاه ژوکوفسکی مسکو (روسیه) بود.

بنا بر این گزارش، طبق اطلاعات اولیه، ۶ سرنشین در این هواپیما حضور داشتند.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد که در ارتباط با این هواپیما با مقامات هوانوردی افغانستان و تاجیکستان در تماس است.

خبرگزاری تاس در ادامه به نقل از خبرگزاری اعماج نوشت: این هواپیمای شرکت هندی که عازم مسکو بود در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان سقوط کرد به نوشته این منبع، علت حادثه نقص فنی بوده است.

این رسانه روس در ادامه از قول خامه پرس گزارش داد: این هواپیما از مسیر اصلی خود منحرف شده و در یک منطقه کوهستانی سقوط کرده است.

نماینده طالبان در روسیه نیز گفت:‌یک گروه برای بررسی شرایط حادثه به منطقه اعزام شده است.

اسپوتنیک: مبدأ اصلی حرکت هواپیما، تایلند بود

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از آژانس دولتی هوانوردی روسیه نوشت: این هواپیما ۶ سرنشین داشت که چهار تن از آنها خدمه آن و دو نفر دیگر، مسافر بودند.

یک منبع به این رسانه روس گفت: هواپیمای سقوط کرده در افغانستان، یک پرواز خصوصی انتقال بیمار از پاتایا تایلند به مسکو بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.