سلبریتی‌هایی که پس از مرگ هم کسب درآمد می‌کنند

از سراسر وب

بسیاری از سلبریتی ها در طول زندگی خود ثروت هنگفتی جمع می کنند، اما برخی از آنها پس از مرگ نیز به تولید ثروت ادامه می دهند. فوربس هر ساله فهرستی از پردرآمدترین سلبریتی های گذشته را منتشر می کند. اگرچه این سلبریتی ها در قید حیات نیستند، اما میلیون ها دلار از منابع مختلف درآمد کسب می کنند.

افراد مشهور چگونه کسب درآمد می کنند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه افراد مشهور مرده هنوز میلیون ها دلار در سال درآمد دارند؟ یکی از منابع درآمد این ارقام قبلی، سرمایه‌گذاری‌هایی است که بسیاری از آنها سال‌ها طول می‌کشد تا به سود تبدیل شوند.

راه دیگر برای افزایش ثروت سلبریتی های گذشته، فروش آثار آنهاست

پرداخت حق چاپ، فروش محصولات تجاری و فروش بلیط برای رویدادهای مختلف از دیگر منابع درآمد افراد مشهور گذشته است.

موسسه فوربس برای تهیه فهرست خود، درآمد افراد مشهور گذشته را از منابع مختلف جمع آوری کرده است. فهرست زیر بر اساس درآمد افراد مشهور متوفی بین اکتبر ۲۰۲۲ و سپتامبر ۲۰۲۳ است.

۸- مرلین مونرو: ۱۰ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

مرلین مونرو در سال ۱۹۶۲ در سن ۳۶ سالگی درگذشت و در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰ میلیون دلار درآمد داشت.

 

تصاویر مونرو منبع اصلی درآمد اوست. درآمد حاصل از استفاده از تصاویر مونرو در محصولات تجاری مختلف، او را در میان پردرآمدترین افراد مشهور سال ۲۰۲۳ قرار داده است.

 

۷- جورج هریسون: ۱۴ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

جورج هریسون گیتاریست فقید گروه معروف بیتلز در سال ۲۰۰۱ در سن ۵۸ سالگی درگذشت و در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ میلیون دلار درآمد داشت.

 

بیشتر درآمد هریسون از کپی رایت موسیقی او، هم به عنوان یک هنرمند مستقل و هم به عنوان عضوی از بیتلز به دست می آید. نمایش عشق Cirque du Soleil که بر اساس آثار بیتلز طراحی شده بود نیز یکی از منابع درآمد این گیتاریست فقید در سال ۲۰۲۳ بود.

 

۶- باب مارلی: ۱۶ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

باب مارلی خواننده افسانه ای در سال ۱۹۸۱ در سن ۳۶ سالگی درگذشت و در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۶ میلیون دلار درآمد داشت.

 

موسیقی باب مارلی همچنان بسیار محبوب است، و همچنین تصویر او که در محصولات بی‌شماری از هدفون و کفش گرفته تا مواد مخدر دیده می‌شود. در واقع اولین داروخانه “گل” با برند مارلی در جامائیکا در سال ۲۰۲۳ افتتاح شد.فیلم باب مارلی: یک عشق در سال ۲۰۲۴ در سینماها اکران می شود که مطمئنا چندین میلیون دلار به ثروت او اضافه می کند.

 

۵- جان لنون: ۲۲ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

جان لنون، ​​خواننده گروه بیتلز، در سال ۱۹۸۰ در نیویورک ترور شد. لنون در زمان مرگ ۴۰ ساله بود. او در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۲ میلیون درآمد داشت.

 

منبع درآمد لنون هم از مجموعه آثار شخصی و هم سهم او از درآمد حاصل از کپی رایت بیتلز است. در سال ۲۰۲۳، به لطف هوش مصنوعی، گروه بیتلز آهنگ جدیدی به نام اکنون و سپس منتشر کرد.

 

۴- شاهزاده: ۳۰ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

پرینس خواننده مشهور آمریکایی در سال ۲۰۱۶ در سن ۵۷ سالگی درگذشت و در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۰ میلیون دلار درآمد داشت.

 

۳ آلبوم از شاهزاده پس از مرگ او منتشر شد و در سال ۲۰۲۳ آلبوم دیگری از او منتشر شد که تنظیم جدیدی از آلبوم قدیمی او به نام الماس و مروارید بود.

 

۳- ویتنی هیوستون: ۳۰ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

ویتنی هیوستون در سال ۲۰۱۲ در سن ۴۸ سالگی درگذشت و مانند پرنس در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ میلیون دلار درآمد داشت.

 

در دسامبر ۲۰۲۲، نزدیک به ۶ میلیون دلار به ثروت هیوستون از اکران فیلم Whitney Houston: I Wanna Dance With Somebody اضافه شد. علاوه بر این، برند آرایشی معروف مک نیز مجموعه جدیدی از لوازم آرایشی را به نام هیوستون راه اندازی کرد.

 

۲- الویس پریسلی: ۱۰۰ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

الویس پریسلی در سال ۱۹۷۷ در سن ۴۲ سالگی درگذشت، عمارت «گریسلند» او در ایالت تنسی آمریکا، نزدیک به نیم دهه است که هر ساله هزاران بازدیدکننده دارد و از این راه درآمد زیادی به دست می آورد. پریسلی در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.

 

عمارت گریسلند تنها در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰۰۰۰۰ بازدیدکننده داشته است که به معنای فروش مقادیر زیادی بلیط و کالاهای مختلف بود. پس از مرگ دخترش، لیزا ماری پریسلی در ژانویه ۲۰۲۳، نوه الویس پریسلی، رایلی کاف، تنها وارث عمارت گریسلند شد.

 

۱- مایکل جکسون: ۱۱۵ میلیون دلار

سلبریتی هایی که بعد از مرگ پول در می آورند

مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی درگذشت. او با درآمدی حدود ۱۱۵ میلیون دلار در سال گذشته پردرآمدترین چهره مشهور متوفی در سال ۲۰۲۳ بود. در اوایل سال ۲۰۱۹، او به پردرآمدترین چهره مشهور متوفی تبدیل شده بود.

ثروت جکسون در سال ۲۰۲۳ از طریق منابع مختلف افزایش یافت، از جمله ۸۵ میلیون دلار فروش بلیت برای یک موزیکال به نام MJ: The Musical. Cirque du Soleil نمایشی به نام Michael Jackson ONE هم داشت که درآمد زیادی داشت. به اینها باید قرارداد ساخت فیلم زندگینامه ای جکسون به نام مایکل را نیز اضافه کنیم که برادرزاده او جعفر جکسون در آن نقش سلطان پاپ را بازی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.