سپاهان ۱ ذوب‌آهن ۰؛ فرار از بحران با یک پنالتی

از سراسر وب

به گزارش منیبان، دربی اصفهان آخرین امید سپاهان برای بازگشت به جدول رده بندی بود و این موضوعی بود که مورایس و شاگردانش به خوبی از آن مطلع بودند. آنها با امیدواری به مصاف تیمی آمده بودند که در دیدارهای خارج از خانه شکستی را تجربه نکرده بود و باید یک رکورد ویژه را به پایان می‌دادند که در پایان وقتی سوت داور مسابقه به صدا درآمد، آنها به هدف خود رسیده بودند. سپاهان دقایق ابتدایی و انتهایی نیمه اول را طوفانی بازی کرد ولی به نتیجه نرسید، اما این کاری بود که آنها تا دقیقه ۷۰ که موفق به ثبت گل اول مسابقه با ضربه شهریار مغانلو شدند، ادامه دادند.

در دقیقه ۶۸ علی اصغر اعرابی که یکی از تعویض‌های مورایس بود پاسی را در محوطه جریمه برای شهریار مغانلو ارسال کرد که با خطای شارژ فریبرز گرامی از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد و سپس شماره ۷۰ طلایی پوشان با یک ضربه مطمئن دروازه پارسا جعفری که روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشت، باز کرد. پس از این گل ذوب آهن پیش آمد و در حالی که به شکل عجیبی شعارهای هواداران سپاهان علیه هیئت مدیره باشگاه شدت گرفته بودند، چند خطر جدی ایجاد کردند که درنهایت سپاهان توانست از این حملات فرار کند و سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را به نام خود بزند.

سپاهان با این پیروزی که در دیدار معوقه هفته هفدهم رقم خورد، ۴۲ امتیازی شد و ضمن گرفتن جایگاه سومی از تراکتور به ۸ امتیازی صدر جدول و ۷ امتیازی پرسپولیس رسید که به زودی باید در ورزشگاه آزادی با این تیم بازی کنند. در سوی مقابل  ذوب آهن ۳۰ امتیازی و در رتبه هشتم باقی ماند.

سوت داور: پیام حیدری / کمک‌ها: علیرضا ممبینی، امین قدیری و مجتبی شجاعی / ناظر: احمد صالحی

سپاهان ترکیب سپاهان

نیما میرزازاد، میلاد زکی‌پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو (۶۵- علی اصغر اعرابی)، امیدنورافکن، محمدکریمی، فرشاداحمدزاده، رضاشکاری و شهریارمغانلو.

سرمربی: ژوزه مورایس

پارس جعفری، امیرحسین جدی، فریبرز گرامی، محمد قریشی، شایان مصلح، محمدجواد محمدی (۷۴- مجید علیاری) ، کمال کامیابی‌نیا (، محسن آذرباد، گریگول چابرادزه، محمدحسین اسلامی، فردین یوسفی.

سرمربی: محمد ربیعی

شرح گل

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۶۸ ارسال پاس اعرابی برای شهریار مغانلو با خطای فریبرز گرامی توسط پیام حیدری خطای پنالتی اعلام شد. شهریار مغانلو خودش پشت ضربه ایستاد و با یک ضربه دقیق بغل پای چپ با وجود اینکه جعفری جهت ضربه را تشخیص داده بود دروازه را باز کرد.

کرنومتر لحظات حساس:

دقیقه ۵: شوت سرکش امید نورافکن با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹: شوت امید نورافکن درست به همان جایی رفت که پارسا جعفری ایستاده بود.

دقیقه ۱۲: رضا شکاری در موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی قرار گرفت ولی تعلل کرد و ضربه او را پارسا جعفری دفع کرد.

دقیقه ۱۷: شوت رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی که در موقعیت مناسبی نصیب سپاهان شده بود با اختلاف چند سانتی‌متری به اوت رفت.

دقیقه ۳۳: شوت رامین رضاییان با پای چپ از پشت محوطه جریمه زده شد و با واکنش تماشایی پارسا جعفری سنگربان ذوب آهن به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۴۵: بازیکنان سپاهان فشار زیادی روی دروازه ذوب آهن ایجاد کردند که در سه، چهار مرتبه مدافعین تیم ربیعی جانانه از دروازه پارسا جعفری دفاع کردند تا تیمشان بازنده به رختکن نرود.

دقیقه ۵۵: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از موقعیت بسیار مناسبی زده شد و پس از برخورد با دیوار دفاعی به کرنر رفت.

دقیقه ۵۷: ضربه سر تماشایی شهریار مغانلو به صورت چکشی زده شد ولی پارسا جعفری موفق شد این ضربه را هم به کرنر بفرستد.

دقیقه ۶۲: یک ارسال کرنر دیگر توسط رامین رضاییان در محوطه جریمه با ضربه سر شکاری و در ادامه دخالت یزدانی چیزی نمانده بود که گل اول مسابقه را رقم بزند ولی باز هم پارسا جعفری سنگرپان ذوب آهن ایستادگی کرد.

دقیقه ۷۷: شهریار مغانلو می‌رفت که در موقعیت تک به تک با پارسا جعفری قرار بگیرد ولی به شکل عجیبی نتوانست توپ را کنترل کند و این موقعیت مناسب از دست رفت.

دقیقه ۸۱: جدی‌ترین موقعیت مسابقه برای ذوب آهن در اختیار محسن آذرباد قرار گرفت بود ولی این بازیکن که در محوطه شش قدم شرایط شوت زدن داشت تصمیم به دریبل سیاوش یزدانی گرفت و در ادامه هادی محمدی پوشش داد و توپ را دفع کرد.

دقیقه ۸۹: شوت مجید علیاری به شکل خطرناک اما با فاصله زیاد از کنار دروازه سپاهان راهی اوت شد.

کارت زردکارت زرد:

هادی محمدی (۳۱) نیما میرزازاد (۸۴)

کمال کامیابی نیا (۳۵)

هشرح بازی

دیدار دوچیم در شرایطی با سوت پیام حیدری آغاز شد که سپاهان در ۱۰ دقیقه ابتدایی با میل گلزنی بازی می‌کرد و چند موقعیت خوب هم ایجاد کرد اما نتوانست در بازی ذوب آهن را باز کند. در ۳۰ دقیقه بعدی شاهد یک بازی پایا پای و درگیرانه از سوی دو تیم بودیم و ولی در ۵ دقیقه پایانی بار دیگر سپاهان توانست نبض بازی را در اختیار بگیرد و چندین مرتبه تا آستانه گلزنی هم پیش رفت که مدافعین تیم میهمان مانع از این کار شدند. دربی اصفهان در نهایت با تساوی بدون گل در پایان نیمه اول خاتمه پیدا کرد ولی در نیمه دوم انتظار می‌رود با توجه نیاز سپاهان برای کسب امتیاز شاهد گل در این مسابقه باشیم.

در نیمه دوم سپاهان با توپ پر وارد زمین شد و اگر درخشش پارسا جعفری سنگربان تیم فوتبال ذوب آهن نبود، شاگردان مورایس زودتر از دقیقه ۷۰ هم می‌توانستند به گل برسند اما درنهایت یک ضربه پنالتی تکلیف این مسابقه را روشن کرد. پس از گل شدن پنالیت شهریار مغانلو سپاهان عقب کشید و ذوب اهن چند حمله خطرناک ترتیب داد اما سرانجام در روزی که مدافعین و سنگربانان دو تیم عملکرد خوبی داشتند، سه امتیاز روی یک ضربه پتالتی به سپاهان رسید.

پارسا جعفری با وجود دریافت یک گل و شکست تیمش واکنش های تحسین برانگیزی در این مسابقه داشت و می توان او را بهترین بازیکن زمین قلمداد کرد. در خط دفاعی سپاهان هم سیاوش یزدانی و هادی محمدی روز خوبی را پشت سر گذاشتند

اولین شکست بیرون از خانه ذوب آهن مقابل تیمی که به شدت برای خروج از بحران به پیروزی نیاز داشت، اتفاق ویژه این مسابقه بود. البته یادمان نرود که ذوب آهن هنوز در این فصل خارج از اصفهان شکستی را متحمل نشده است.

حاشیه‌ها:

*نکته قابل توجه این مسابقه غیبت رضا اسدی است که نه در ترکیب اصلی قرار گرفته و نامش در فهرست تیم دیده می‌شود. غیبت رضا اسدی در روزی که سپاهان به حضور او نیاز ویژه دارد، محرومیت و چهار کارته شدن است که سبب شده او هم به سرنوشت آریا یوسفی دچار شود.

*هواداران سپاهان برخلاف بازی قبل در حین گرم کردن بازیکنان مشغول به تشویق آنها هستند.

*هواداران سپاهان که تیمشان حال روز خوبی ندارد باز هم استقبال خوبی از ژوزه مورایس و شاگردانش به عمل نیاورده‌اند.

*پیش از شروع مسابقه روابط عمومی باشگاه سپاهان از محرومیت رضا اسدی و مصدومیت محمدجواد حسین‌نژاد خبر داد تا مورایس در این مسابقه ۴ بازیکن را در اختیار نداشته باشد. علاوه بر این دو بازیکن آریا یوسفی به دلیل محرومیت و دانشگر هم به دلیل محرومیت شانس حضور در ترکیب سپاهان را ندارد.

*ربیعی در حالی پا به این مسابقه گذاشته که تاکنون به عنوان سرمربی مقابل سپاهان در نقش جهان موفق به کسب امتیاز نشده و در سوی مقابل تیمش در این فصل در بیرون از خانه بهترین نتایج را کسب کرده و بهترین تیم جدول ۱۶ تیمی مسابقات از این حیث به شمار می‌رود.

*همانطور که احتمالا در اخبار شنیده‌اید کادر فنی سپاهان با دو با مربی که تکسیرا و امیدیان هستند تقویت شده است.

*پارسا جعفری در حالی که سپاهان حملات همه جانبه‌ای را برای گل زنی آغاز کرده است به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و جریان بازی در این شرایط متوقف شده است.

*با وجود اینکه سپاهان در دقیقه ۷۰ موفق شد با یک گل از ذوب آهن پیش بیفتد اما هواداران شعارهای خود را علیه اعضای باشگاه و ویژه هیئت مدیره تشدید کردند و همچنان نیز شعارهای آنها تا دقایق پایانی مسابقه ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.