سیل در استان های غربی و مازندران ۴ قربانی گرفت

از سراسر وب

به گزارش رکنا، مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی، امدادگران هلال‌احمر در ۶ استان غربی کشور در آماده‌باش کامل بودند و در ۲۴ ساعت گذشته تخلیه آب از ۷۳ منزل مسکونی و نجات تعدادی از محصورشدگان از سیلاب انجام شده است.
مرادی‌پور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۶۱ نفر در ۱۱ شهر، ۲۱روستا و ۲ منطقه عشایری امدادرسانی شده‌است.

او افزود: تا کنون ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند و ۲۴ نفر به نقاط امن منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ نفر را در شهرستان‌های بوکان، مهران و الموت به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و قزوین گرفت.

او افزود: تا ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ از شدت بارش‌ها در شهرستان اندیکا استان خوزستان و شهرستان‌های بانه، سقز، سنندج و مریوان در کردستان کم شده اما بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان افزایش یافته و موجب آب‌گرفتگی در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، گیلان‌غرب، اسلام آباد، سراوان، ملک‌شاهی، بروجرد، درود، الیگودرز و خرم‌آباد شده‌است.

همچنین طبق گزارش خبرگزاری ایرنا، بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از بامداد امروز در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۱۵ راه روستایی و فرعی، قطعی برق در ۲۰ روستا و جان باختن یک نفر در منطقه جنگلی هراز آمل به دلیل وزش باد شدید و سقوط درخت از ارتفاع بر روی خودرو سواریش از دیگر مشکلات در ساعت‌های گذشته در استان بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.