شیب تند تغییر قیمت مسکن در منطقه ۲۲تهران

از سراسر وب

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت‌ها در منطقه ۲۲ تهران با شیب تندتری در حال تغییر است.

به گزارش اکونگار، منطقه ۲۲تهران یکی از مناطقی است در یک دهه اخیر با رشد چشمگیر ساخت و ساز رو به رو شده است، درحالی که میانگین قیمت مسکن در این منطقه در سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیون تومان بود، این روزها قیمت هر متر آپارتمان در منطقه ۲۲ حدود ۱۰۰میلیون تومان شده است.

به گزارش تحلیل بازار املاک، قیمت آپارتمان های نوساز منطقه ۲۲ از ابتدای سال از حدود ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع افزایش یافت و در تیر ماه به بیش از ۹۰ میلیون تومان بر مترمربع رسید.

کاهش ۱.۲درصدی حجم معاملات مسکن در تهران / حکم‌رانی رکود بر بازار املاک پایتخت

مشابه اکثر مناطق تهران، قیمت‌های منطقه ۲۲ نیز از مرداد ماه نزولی شد تا جایی که در شهریور ماه میانگین قیمت واحدهای نوساز تا حدود ۶۰ میلیون تومان بر مترمربع کاهش یافت.

این میزان از کاهش قیمت مسکن (حدود ۵۰ درصد) در بین مناطق تهران کم نظیر است.

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که برخی از معاملات تعاونی‌های مسکن منطقه ۲۲ با قیمت های بسیار نازلتری نسبت به بازار آزاد انجام می شود و با توجه حجم بسیار اندک معاملات در شهریور ماه، ممکن است معاملات تعاونی ها حجم بالایی از تراکنش‌های پایان تابستان منطقه ۲۲ را به خود اختصاص داده باشد که موجب شده میانگین قیمت منطقه تا این حد نزول کند.

با این همه، مشابه سایر مناطق از مهر ماه دوباره روند قیمت‌ها در منطقه ۲۲ افزایشی شده و با شیب تندی به حدود ۸۵ میلیون تومان بر  مترمربع رسیده است.

IMG_20240119_110404_671

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.