عربستان سعودی کمک‌های جدید خود را به اوکراین ارسال کرد

از سراسر وب

عربستان سعودی ۳۰ تن کمک بشردوستانه دیگر به اوکراین ارسال کرد.
رسانه‌ها روز یکشنبه گزارش دادند که عربستان سعودی سومین هواپیمای خود را با کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است.

گفته شده کمک‌های ارسالی عربستان به اوکراین شامل مصالح ساختمانی، ژنراتورهای برق و دارو به میزان مجموعاً ۳۰ تن است.
اوایل این هفته نیز دو هواپیما که مجموعاً ۱۶۸ تن کمک انسان دوستانه حمل می‌کردند، از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد حرکت کردند و در فرودگاه رزشوف در لهستان، نزدیک مرز اوکراین به زمین نشستند. این کمک‌ها شامل لوازم پزشکی، سرپناه و ژنراتورهای الکتریکی بود.

در اواخر فوریه امسال یعنی در کمتر از ۱۰ روز پیش، عبدالله بن عبدالعزیز الربیعه، رئیس مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان عربستان سعودی، گفته بود که ریاض آماده است در صورت دریافت درخواست رسمی، کمک‌های بشردوستانه به ساکنان دونباس ارائه کند.

هفته گذشته نیز رئیس جمهور اوکراین با وزیر خارجه عربستان در کیف دیدار کرد. وزیر خارجه عربستان در این دیدار بر حل و فصل بحران اوکراین تاکید کرد و گفت که عربستان مشتاق است تا به بحران اوکراین و روسیه به صورت مسالمت آمیز پایان دهد و در حال گفتگو با همه طرف‌ها درباره فرصت‌های حل و فصل این بحران است.

بن فرحان در ادامه موضوع کمک‌های ریاض به کی یف را پیش کشید و افزود: با دوستان خود در اوکراین به منظور کاهش اثرات بحران (جنگ) همکاری خواهیم کرد. به گفته وزیر خارجه عربستان، ۴۱۰ میلیون دلار کمک از سوی ریاض به کی یف اختصاص داده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.