عکس زن فوق زیبای قلقلی برنامه کودک در ۶۰ سالگی

از سراسر وب

شهرام لاسمی قلقلی برنامه کودک متولد ۲۶ آذر ۱۳۴۳ در تهران، بازیگر و مجری کودک است. با نام هنری «قلقلی» سال ها در عرصه کودک درخشید سپس در نمایش های تلویزیون ایفای نقش کرد و حالا ازدواج کرده و دو فرزند هم دارد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی شهرام لاسمی قلقلی برنامه کودک را بخوانید و تصاویر همسرش را ببینید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی شهرام لاسمی قلقلی برنامه کودک

بعد از آشنایی با زنده‌ یاد فریماه فرهی، تهیه‌ کننده برنامه «بازی، شادی، تماشا» در سال ۱۳۶۳ وقتی ۲۰ ساله بود به این برنامه راه یافت و نقش قلقلی را برعهده گرفت. این نقش موفق و اثرگذار را در دیگر برنامه‌ ها مانند «دوقلو ها»، «موتور امداد»، «پیک بچه‌ ها» و «قلقلی در سرزمین قلک ها» ادامه داد.

شهرام لاسمی و همسرش

کار در شهربازی قبل از قلقلی

قبل از شروع کارم در تلویزیون، در شهر بازی تهران کار می‌ کردم، آنجا در سالن نمایش طنز کودکان و نوجوان را روی صحنه می‌ بردیم. اتفاقاً شخصیتی که در نمایش‌های آنجا روی صحنه می‌ بردیم شباهت‌ های زیادی به «قلقلی» داشت که بعداً به شکل تکامل‌ یافته‌ تر در تلویزیون اجرا شد.

افسرده شدم

من سال ها به خاطر نقش قلقلی در اجتماع حرف نمی زدم تا فضای ذهنی مخاطبانم به هم نریزد و همین باعث می شد که خودم وارد نوعی سکوت و انزوا شوم و حتی شخصیتی درون گرا و افسرده پیدا کرده بودم.

ازدواج

شهرام لاسمی در فروردین سال ۱۳۶۷ وقتی ۲۴ ساله بود با همسرش خانم «عاطفه پازوکی» چهره پرداز ازدواج کردند که ثمره این زندگی یک دختر به نام مهسا و یک پسر بنام مانی است. خانم پازوکی؛ ما از سال‌ ها قبل رفت و آمد خانوادگی داشتیم پدر من و پدر آقای لاسمی با هم دوست بودند و این آشنایی به ازدواج ما منجر شد.

تجربه بازیگری

وی کار هنری را از تئاتر تلویزیونی «رؤیاهای احتکار السلطان» آغاز کرد و سال ۱۳۶۸ با مجموعه «شنگول و منگول» بازیگری را هم تجربه کرد.

چرا نخواستید هیچ زمان صحبت کنید

به دلیل علاقه ای که نسبت به شخصیت «قلقلی» داشتم این شرایط را پذیرفتم، خیلی ها به من گفتند که کلیشه می شوم و تیپ های جدید بگیرم و از بازیگران دیگر شخصیت های مختلف را بردارم اما گفتم که می خواهم با «قلقلی» و بی کلام بودنش ماندگار شوم.

دوستی با عمو قناد

من و آقای مجید قناد از زمان ایفای نقش برنامه «بازی ، شادی ، تماشا» ، با یکدیگر دوست هستیم و رفت و آمد خانوادگی داریم ، بچه های ما نیز با یکدیگر دوستان صمیمی هستند.

شهرام لاسمی و همسرش

تدریس

شغل دوم !جسته و گریخته در یک آموزشگاه بازیگری به کودکان و نوجوانان آموزش می دهم و در کارگاه های مختلفی که در دانشگاه ها برگزار می شود هم تدریس می کنم.

خانواده تمام هنرمند

همه خانواده‌ ام به هنر و سینما علاقه دارند؛ دخترم کار تدوین می کند، دامادم در خبرگزاری کارهای گرافیکی و تدوین انجام می دهد. پسرم مانی هنرجوی آموزشگاه بازیگری کودکان و نوجوانان است و مشغول تمرین کار تئاتر می باشد و همسرم هم کارشناس گریم و چهره‌ آرایی هستند.

اوقات فراغت و مطالعه

سعی می‌کنم مطالعه کنم و اگر فرصتی دست داد به تئاتر بروم، بهترین تفریحمم دیدن فیلم است، بیشتر در زمینه ادبیات کهن مطالعه می‌ کنم. به آثار مولانا و سعدی هم خیلی علاقه دارم، همچنین سعی می‌ کنم در زمینه ادبیات کودکان مطالعه داشته باشم.

شهرام لاسمی و زنش

از تهران تا مشهد

من از دهه ۶۰ کارم را در تلویزیون شروع کردم و آخرین کارم در تلویزیون سال ۹۹ «اتل متل تماشا» با خانم سارا روستاپور بود. بعد از آن هر چه به صداوسیما طرح ارائه کردم قبول نکردند و من هم از تهران فاصله گرفتم و الان چند سالی است که در شهر مشهد زندگی می کنم. قبلا در یک اجتماع بزرگ تر بودم الان در یک اجتماع کوچک تر فعالیت دارم، تدریس می کنم، برای کودکان کار تئاتر می کنم و خودم را اینگونه سرگرم کرده ام.

مختارنامه را دوست دارم

به نظرم برنامه ها فعلی تلویزیونی چندان جذابیتی ندارند و ترجیح می دهم درباره آنها حرفی نزنم فعلا فقط سریال های شبکه تماشا را می بینم که از میان آنها «مختارنامه» را دوست دارم.

ناراحتم

برای خودم که ۳۰ سال را در این حوزه وقف کردم ناراحتم، من وفادار بودم به قولی که به مسئولان دادم تا در هیچ برنامه‌ ای حرف نزنم. پیشنهادهای زیادی در حوزه بازیگری به من شد که به همین دلیل آنها را رد می‌ کردم و اکنون بدون پشتوانه مالی در شرایط سختی زندگی می‌ گذرانم. شاید باور نکنید ولی می‌ خواهم مسافرکشی کنم تا بتوانم زندگی‌ ام را تأمین کنم.

شهرام لاسمی و پسرش

شهرام لاسمی

شهرام لاسمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.