عیدی ویژه رئیسی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش عیدی بازنشستگان تصویب شد؟

از سراسر وب

چند سال پیش تامین اجتماعی، مبلغی روی رقمِ عیدیِ مصوب دولت گذاشت- حدود یک میلیون تومان- آیا می‌توان به تکرار آن امیدوار بود؟
موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.
محمد اسدی با تاکید بر اینکه با جدیت پیگیر حقوق مزدی بازنشستگان از جمله ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال قبل هستیم؛ می‌گوید: با مستمری ۶ میلیون تومانی، ۶ روز هم به سختی می‌شود زندگی کرد.
کارگران بازنشسته که حدود ۶۵ درصد جمعیت بازنشسته‌ی کشور را تشکیل می‌دهند، دغدغه‌ها و مطالبات بسیار دارند؛ از یک طرف، حداقل مستمری پایین است و از سوی دیگر، هنوز باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال گذشته علیرغم وعده‌های مکرر اجرایی نشده است. در این شرایط، دولت مبلغ عیدی پایان سال را برای گروه‌های مزدی مختلف ازجمله کارگران بازنشسته فقط یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مصوب کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.