فرهنگیان حتما بخوانند

از سراسر وب

همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی از این تاریخ اجرایی می شود. یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای معلمان و فرهنگیان بازنشسته، موضوع همسان سازی حقوق آنهاست. به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته طی یک دوره سه‌ساله انجام می‌شود.

یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای معلمان و فرهنگیان بازنشسته، موضوع همسان سازی حقوق آنهاست. این موضوع که مدت‌هاست به محل بحث بین معلمان و وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده، همچنان به نتیجه قطعی نرسیده و کشمکش‌ها بر سر آن ادامه دارد.

در جدیدترین اظهارنظر در مورد همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و معلمان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده این موضوع در برنامه هفتم توسعه بررسی شده است. قاسم احمدی در واکنش به انتقاد یکی از بازنشستگان فرهنگی در مورد وضعیت همسان سازی حقوق گفت: «در برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان باید طی یک دوره سه‌ساله انجام شود؛ در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و به همین شکل در سال سوم.»

بر اساس آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری، رتبه‌بندی حدود ۲۰۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سازمان برنامه و بودجه متعهد شده با تامین این مبلغ تا دو ماه آینده، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تا پایان شهریورماه انجام شود.

همچنین به گفته محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بوده که این بدهی پرداخت شده است.

 

فرهنگیان حتما بخوانند | همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته اجرایی شد + مبلغ و زمان دوره اجرای همسا سازی

او تاکید کرده که امسال، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل به صورت ماهانه واریز می‌شود و نگرانی‌ای بابت بازنشستگی آن‌ها وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.