فوتسال ایران با اقتدار در آسیا قهرمان شد

از سراسر وب

تیم ملی  فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی  با اقتدار در آسیا قهرمان شد .

در بازی پایان جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۴ ایران و تایلند میزبان مسابقات به مصاف هم رفته‌اند. ایران با شکست افغانستان، بحرین، کویت، قرقیزستان و ازبکستان به این مرحله رسیده و تایلند هم با شکست چین، میانمار و ویتنام در مرحله گروهی و سپس پیروزی برابر عراق و تاجیکستان به بازی فینال راه پیدا کرده است.

 گل اول ایران در دقیقه ۱

یوزها ترسناک ظاهر شدند
ملی‌پوشان فوتسال ایران با یک کار تمرین شده از روی ضربه اوت و با شلیک دیدنی مهدی کریمی، گل اول بازی را به ثمر رساندند. مهدی کریمی برای دومین‌بار برابر تایلند موفق به گلزنی شد و تعداد گل‌های خود در جام ملت‌های آسیا را به پنج رساند.

 

گل دوم ایران در دقیقه ۷

ملی‌پوشان ایران بی‌رحمانه می‌تازند
سعید احمد عباسی، آقای گل فعلی جام ملت‌های آسیا، پاس بی‌نقص و معرکه مسلم اولاد قباد را به شکل رباح ماجری به گل تبدیل کرد و اختلاف را به دو گل رساند. پیش از به ثمر رسیدن این گل، اولاد قباد و علی‌اصغر حسن‌زاده، یک‌ودوی زیبایی را داشتند که گل دوم ایران را به همراه داشت. احمدعباسی با این گل، در جدول گلزنان هشت گله شد.

 

گل اول تایلند در دقیقه ۲۶

سورن‌ویچیان، کاپیتان و ستاره تیم ملی تایلند در مصاف تک به تک با باقر محمدی و یک ضربه غیر قابل مهار به گوشه‌ی دروازه، گل اول تیم ملی تایلند را به ثمر رساند.

 

گل سوم ایران در دقیقه ۲۷

پاسخ کوبنده کاپیتان ایران به گل تایلندی‌ها
ضربه‌ی کار شده و کرنر ایران به شکل لاب برای علی اصغرحسن‌زاده و شلیک فوق‌العاده کاپیتان ایران به سوی دروازه سنوات، گل سوم تیم ملی را به ارمغان آورد تا باری دیگر اختلاف به دو گل برسد.

 

گل چهارم ایران در دقیقه ۳۵

گل تاریخی فینال به نام سنگربان ایران
باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال که در نیمه دوم واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های خیره کننده‌ای را داشت و بارها دروازه تیم ملی را نجات داد. پس از مهار ضربه بازیکن تایلند و در حالی‌که دروازه حریف خالی بود، با یک ضربه بلند، گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا اولین گل ملی خود و گل چهارم تیم ملی را به ثمر برساند.

در حاشیه‌

تیم‌های ملی ایران و تایلند تا به‌ کنون ۲۰ بار در رویداد‌های مختلف به مصاف همدیگر رفته‌اند که ایران ۱۶ مرتبه به برتری دست یافته و تایلند نیز سه بار پیروز شده است. همچنین یک دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده.

تیم ملی فوتسال ایران موفق شده در ۲۰ دوئل گذشته برابر تایلند ۱۱۰ گل به ثمر برساند و در نقطه مقابل، تایلندی‌ها ۴۴ بار موفق به گلزنی در مصاف ایران شده‌اند.

این دیدار، دهمین جدال دو تیم برابر یکدیگر دیگر در چارچوب جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. در ۹ تقابل قبلی، ایران هفت‌بار و تایلند یک‌بار به پیروزی رسیده‌اند و یک مسابقه با تساوی خاتمه یافته است.

تایلند در آخرین مسابقه حمایت هوادارانش را به همراه خواهد داشت و آنها عامل محرک این تیم مقابل ایران به‌عنوان قدرت بلامنازع فوتسال آسیا هستند.

اولین مصاف دو تیم در سال ۱۹۹۹ بوده است که ایران موفق شد در جام ملت‌های آسیا مالزی، با نتیجه ده بر یک تایلند را گلباران کند. گلزنان ایران در آن دیدار، رضا رضایی‌کمال سه‌گل، علی صانعی سه گل، احمد باغبان‌باشی دو گل و کاظم محمدی دو گل بوده‌اند.

وحید شمسایی، سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال ایران، بهترین گلزن تیم ملی برابر تایلندی‌ها بوده است. شمسایی در دوران بازیگری خود ۱۳ بار دروازه تایلند را باز کرده.

تیم ملی فوتسال ایران برای پانزدهمین‌بار در فینال جام ملت آسیا حضور دارد و با ۱۲ قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی، پرافتخارترین تیم آسیا به‌شمار می‌رود.

تیم ملی فوتسال تایلند برای سومین‌بار در تاریخ خود در فینال جام ملت‌های آسیا به میدان می‌رود و هر دو دیدار پایانی قبلی خود را شکست خورده است.

مهدی کریمی برای دومین‌بار برابر تایلند موفق به گلزنی شد و تعداد گل‌های خود در جام ملت‌های آسیا را به پنج رساند.

سه دقیقه از آغاز بازی گذشته است و شاگردان وحید شمسایی کاملا نبض بازی را در دست گرفته‌اند و به خوبی خلق موقعیت کرده‌اند که دروازه‌بان حریف چند واکنش خوب را از خود نشان داده است.

وورساک بازیکن تایلند در موقعیت بسیار خوب گلزنی و تک‌به‌تک با باقر محمدی قرار داشت که خوشبختانه ضربه او به تور کناری دروازه برخورد کرد و خطر رفع شد.

سعید احمد عباسی با گلی که برابر تایلند به ثمر رساند، در جدول گلزنان هشت گله شد و در یک قدمی کفش طلا رقابت‌ها قرار دارد. احمد عباسی برای چهارمین‌بار موفق به گلزنی مقابل تایلند شد.

میگوئل رودریگو، سرمربی تیم ملی تایلند، بلافاصله پس از دریافت گل دوم، تقاضای تایم استراحت کرد. نباید فراموش کرد که تایلند‌‌ در دیدار نیمه نهایی برابر تاجیکستان، نتیجه سه بر یک باخته را برگرداند و کامبک زد.

تایلندی‌ها در دقایق اخیر سعی کرده‌اند با شوت‌زنی دروازه ایران را تهدید کنند که باقر محمدی چندین‌بار واکنش‌های خوبی داشته است و ضربات آن‌ها را مهار کرده است.

در حالی‌که بیش از هشت دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده است. تیم‌ملی ایران چهار خطایی شده و در صورت اینکه دو خطای دیگر مرتکب شوند. محدودیت خطا به پایان می‌رسد و تایلندی‌ها صاحب ضربه پنالتی نقطه دوم می‌شوند.

محمدرضا سنگ سفیدی، بازیکن با تجربه تیم ملی، در شرایطی که وورساک در موقعیت خوب گلزنی قرار داشت، مجبور شد روی این بازیکن خطا کند و با کارت زرد داور جریمه شد.

ضربه‌ی تمرین شده و ایستگاهی تیم ملی تایلند را باقر محمدی با رفلکسی دیدنی مهار کرد تا نتیجه همچنان دو بر صفر به سود ایران در جریان باشد.

باقرمحمدی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال که تا به این لحظه عملکرد بسیار خوبی را داشته است. بارها با خروج‌های خود در نقش سوییپر عمل کرده و فضای خالی مدافعین (عقب‌گیر) تیم ملی را به خوبی پوشش داده.

ضربه خطرناک جانفون بازیکن تایلند با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت و پس از آن، وحید شمسایی تصمیم گرفت تایم استراحت خود را بگیرد.

سه دقیقه از نیمه دوم فینال گذشته است، ولی همچنان موقعیت جدی روی دروازه‌های دو تیم ایجاد نشده است.

اولین موقعیت جدی در نیمه دوم، ضربه دیدنی مهدی کریمی بود که سنوات دروازه‌بان تایلند‌‌ به خوبی مهار کرد.

تیم ملی فوتسال ایران پس از دریافت گل، حملات زهرداری را داشت که هر بار سنوات دروازه‌بان تایلند‌‌ به شکل خیره کننده‌ای واکنش نشان داد.

باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال دو واکنش بسیار دیدنی و پیاپی را داشت و با دبل سیو خود از دروازه‌بان ایران به خوبی محافظت کرد.

بهروز عظیمی، ستاره جوان تیم ملی در موقعیت تک به تک بسیار خوبی قرار داشت اما موفق به دریبل کردن دروازه‌بان تایلند‌‌ نشد و به راحتی فرصت گلزنی را از دست داد.

در حالی که هشت دقیقه تا پایان بازی وقت باقی مانده. میگوئل رودریگو سرمربی تیم ملی تایلند تصمیم گرفت برای جبران گل‌های خورده به تاکتیک پاورپلی (پنج نفره) روی بیاورد.

واکنش استثنایی باقرمحمدی که با صورت خود شوت محکم بازیکن تایلند را مهار کرد و یک تنه در برابر ضربات تایلندی‌ها ایستادگی کرده است.

باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی ایران، برای اولین‌بار با پیراهن تیم ملی موفق به گلزنی شد و عملکرد خود را در جام ملت‌های آسیا ستودنی‌تر کرد.

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین‌بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد تا همچنان غول بی چون‌وچرای قاره کهن باشد‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.