فیلم سینمایی “شهید مهدوی” در پیش تولید است

از سراسر وب

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۵ فیلم سینمایی از جمله فیلم شهید مهدوی در مرحله پیش تولید است
فرهاد مختاری مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به تشریح فعالیت‌های هنری این بنیاد پرداخت و عنوان کرد: اقدامات هنری در بخش‌ فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی، مستند کوتاه، انیمیشن و همچنین موسیقی، نمایش تئاتر و تجسمی انجام و به منظور گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و معرفی شهدای معظم برای نسل‌های بعدی جامعه آثار تولید می‌شود
وی گفت: تولیدات با رویکرد و نگاه به سیره شهدا، قهرمانان جامعه، زیست شهیدانه و خانواده‌ی معزز آن‌ها انجام می‌شود؛ اما یکی از موضوع‌هایی که شاید حلقه‌ی مفقوده جامعه امروزی باشد و ما تمرکز بیشتری روی آن داریم بحث “ایثار اجتماعی” است.

مختاری با اشاره به آثاری مثل “پامچال”، “سیمرغ”، “روز سوم” و “شوق پرواز” که در دور‌ه‌های قبلی بنیاد شهید تولید و به نمایش درآمده، افزود: در دوره فعلی با توجه به نوع نگاه فرهنگی، تعداد و ظرفیت‌ آثار کارهای تولیدی افزایش پیدا کرده است و “توسعه و عدالت فرهنگی” به‌عنوان یکی از سیاست‌های مثبت، باعث شده نگاه در حوزه تئاتر و دیگر فعالیت‌های کشوری در طول سال از تهران و پایتخت فاصله بگیرد و به دیگر استان‌ها معطوف شود.

وی در ادامه گفت: با هماهنگی و همکاری بی‌نظیر در دستگاه‌های فرهنگی و هنری، روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ ماه سومین جشنواره ملی کودکان، نوجوان و عروسکی ایثار در استان گیلان برگزار می‌شود؛ گروه‌های مختلف با ارسال آثار خود در ۲ بخش خیابانی و صحنه‌ای وارد مسابقه شدند و آثار برتر توسط هیئت داوران انتخاب شده است.

مختاری بیان کرد: بیش از ۳۰ گروه از این جشنواره برای اجرا در نقاط مختلف استان از جمله مناطق محروم، مدارس، شهرها و روستاهای استان گیلان انتخاب شده است.

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار که از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، گفت: تقریباً ۱۳۰۰ اثر در بخش‌های مختلف از هنرمندان داخلی، کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای اسلامی به دبیرخانه ارسال شده و هیئت‌های انتخاب اثر، کارهای داوری‌شان رو به پایان است و هفته‌ پیش رو فیلم‌های بخش مسابقه اعلام خواهد شد.

مختاری افزود: جشنواره در سطح بین‌المللی است و مهمانان و داوران بین‌المللی هم برای داوری آثار انتخاب شده و تولیدات سینمایی کوتاه، مستند و انیمیشن که با موضوع ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است، از این جشنواره به نمایش در می‌آید.
او در ادامه با اشاره به فیلم سینمایی “اتاقک گلی” که با مشارکت بنیاد شهید و باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید شد و در جشنواره فجر سال ۱۴۰۱، سه سیمرغ بلورین دریافت کرد، گفت: هم‌اکنون ۵ فیلم سینمایی از جمله فیلم شهید مهدوی در مرحله پیش تولید است و با کمک هنرمندان که آثار متعلق به آن‌ها است تلاش داریم، همانطور که مصوب شده این ۵ فیلم سینمایی به جشنواره فیلم فجر امسال راه پیدا کند.

وی ضمن یادآوری حمایت مستقیم بنیاد شهید و امور ایثارگران از تهیه‌کنندگان و دیگر هنرمندانی که قصد تولید آثار دارند، عنوان کرد: با مراجعه به این بنیاد می‌توانند طرح‌های خود را ارائه دهند؛ در بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش بر این است تا از کارهای کوتاه و مستند به صورت کامل و از کارهای سینمایی تا ۵۰ درصد حمایت مالی شود.

مختاری همچنین با اشاره به تولید آثار مشارکتی مانند فیلم سینمایی “اتاقک گلی” تأکید کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی از ضرورت‌های جامعه امروزی و در دستور کار اداره کل هنری و معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ما آمادگی کامل داریم تا در صورت تمایل با دستگاه‌های فرهنگی کشوری که وظیفه تولید آثار هنری دارند، به صورت مشارکتی در حوزه‌هایی که ذکر شد با گفتمان فرهنگ جهاد، مقاومت، شهادت و ایثار آثار تولید کنیم.

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص چگونگی بررسی طرح‌ها و آثار هنرمندان، پاسخ داد: شورایی در بخش‌های سینما، مستند، تئاتر، تجسمی و موسیقی با حضور خود اساتید، هنرمندان و فعالان این رشته‌ها تشکیل شده است؛ تصمیم‌گیری با این معیار که آیا اثر و کار تولیدی و یا فیلم‌نامه، تحقیق و طرح ارائه شده مطابق با معرفی شهید و زیست شهیدانه بوده است، انجام می‌شود.

مختاری در پایان ورود به بخش بین‌الملل به منظور برقراری و تقویت خط رسانه‌ای جبهه‌ی مقاومت در سال ۱۴۰۲ را یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ذکر کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.