قیمت گوشت ریزش می کند؟

از سراسر وب

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: با توجه به حجم واردات گوشت قرمز و دام زنده در کنار تولید داخل، کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

منصور پوریان گفت: هم اکنون دام آماده کشتار در بازار داخل وجود دارد و همواره گوشت گرم متناسب با نیاز بازار وارد می شود.

او افزود: در بخش تولید شاهد یک حرکت روبه جلو هستیم به طوریکه در جلسه اخیر با دامداران مطرح شد که نسبت به ماه های قبل یک جهش در بخش پروار انجام شد.

پوریان با بیان اینکه واردات گوشت بعداز تعطیلات ژانویه از سرگرفته شد، گفت: با واردات گوشت گرم و دام زنده از مرزهای مختلف شاهد افزایش حجم عرضه به بازار هستیم که طبق برنامه کشتار داخل حدود ۱۵۰ هزار راس گوساله و ۱.۵ راس گوسفند آماده کشتار است که با این حجم از واردات دام زنده، کشتار داخل به عقب می افتد که این موضوع تولیدکننده داخل را دچار چالش می کند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات گوشت منجمد گوسفند و گوساله در حال انجام است به طوریکه هم اکنون حجم زیادی گوشت و دام در کشور موجود است.

به گفته او، طبق آمارهای اعلامی ۳۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۰۰ هزار راس گوساله وارد می شود که این موضوع تاثیرات خود را در بحث قیمت می گذارد.

پوریان با بیان اینکه کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم،  گفت: هم اکنون قیمت منطقی هرکیلو گوشت گرم ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزارتومان است که با حجم واردات گوشت و دام پیش بینی می شود که به نرخ منطقی برسیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.