لایحه پیشنهادی در رابطه با بی‌حجابی در حال بررسی است/ تلاش شده مجازات‌ها برای سلبریتی‌ها بازدارنده باشد

از سراسر وب

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قصد بر این است که تمام مقررات در ارتباط با بی حجابی در مقررات آتی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است مورد توجه قرار بگیرد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درگفتگو با دانشجو، پیرامون بازنگری قانون در رابطه با بی حجابی اظهار داشت: براساس مقررات موجود و تبصره ذیل ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی البته ما میتوانیم مقررات ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی، ناظر بر ماده ۴ مجازات حبس را هم در نظر قرار دهیم و سایر مقررات قانونی که الان داریم و می‌توان با آن متناسب شد.

او در ادامه گفت: مجازاتی که به آن اشاره شد، یکی از مقرراتی است که در ارتباط با بی حجابی است و قصد بر این است که تمام آن‌ها در مقررات آتی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: سعی بر این است که مجازات‌ها متناسب و بازدارنده باشد و به نحوی این فرآیند صورت بگید که فاصله ارتکاب جرم و اعمال مجازات در کمترین زمان ممکن باشد و ما بتوانیم شاهد بازدارندگی باشیم.

ستایشی در رابطه با مجازات سلبریتی‌ها اذعان داشت: لایحه‌ای که پیشنهاد شده و در حال بررسی در مجلس است، پس از قطعی شدن لایحه جزئیات اعلام خواهد شد. ولی بهترین نکته این است که افراد و خود ما بتوانیم تمهیداتی را بیاندیشیم که از وقوع این افعال و اقدامات پیشگیری شود. چراکه این افعال زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و به هیچ وجه قابل دفاع نخواهد بود.

وی در انتها تاکید کرد: من باز هم تاکید میکنم که مسائل فرهنگی را نمیتوان با مسائل و مولفه‌های ضد فرهنگی تمشیت کرد. باید در مسائل فرهنگی به گونه‌ای اقدام و عمل کنیم که این افعال در جامعه ما به حداقل برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.