متفاوت خواندن خواننده مطرح پاپ ایران در کنسرت

از سراسر وب

کنسرت اخیر گرشا رضایی، چهلمین سانس اجرای زنده این خواننده بود. البته گرشا عنوان نکرد که این چهلمین سانس، از آغاز دور جدید کنسرت‌ها که از بهمن‌ سال گذشته آغاز شده بود، است یا اینکه در سال جدید، به این رکورد دست یافته است. فارغ از هر یک از این گزاره‌ها، این چهل سانس، یک رکورد خوب به حساب می‌آید که رضایی نیز آن را بر روی سن اعلام کرد.

نکته قابل‌توجه آن‌که، علاقمندان به گرشا با وجود برگزاری ۴۰ سانس کنسرت خواننده محبوبشان، باز هم استقبال خوبی از این اجرا به عمل آورده و با آن‌که گرشا، چندان مخاطبانش را مستقیما ترغیب به تشویق نمی‌کرد اما تقریبا در اکثر دقایق اجرا، سالن روی هوا بود و این صدای جیغ و سوت ممتد بود که فضای سالن میلاد را پر می‌کرد.

گرشا ترجیح داد به جای ترغیب مخاطبانش به تشویق، کمی آنها را بخنداند. مثلا چندبار عنوان کرد که به من اعلام کرده‌اند روی سن زیاد حرف نزنم چون هر بار که حرف زده‌ام، یک داستانی درست شده. او که می‌خواست حرف نزند، در بین اجرای قطعات، از مخاطبان استقلال و پرسپولیس خواست تا تیمشان را تشویق کنند. همین ابتکارعمل‌ها برای مخاطبانی که در شرایط عادی هم مدام در حال تشویق بودند، کافی بود تا سالن را روی هوا بفرستند.

البته که گرشا، چندین‌بار به‌شکلی غیرمستقیم، مخاطبانش را هیجانی کرد مثلا وقتی که گفت: در هیچ کنسرتی ندیدم مخاطبان این‌قدر درست و کوک بخوانند؛ به شما تبریک میگم. یا زمانی که گفت: همه این آهنگا با صدای خودتون خیلی قشنگ‌تره. ادای این جملات کافی بود تا شدت تشویق‌ها، دوبرابر شود.

گرشا از ابتدای قطعه احساسی قصه برکه و ماهی، ایستاده گیتار زد و خواند که این اقدام او با واکنش هیجانی مخاطبان همراه شد. این خواننده، در میانه اجرای این قطعه گفت که من تضمین می‌کنم زندگی خیلی کوتاهه.

رضایی در این اجرا، تیم خوبی داشت. این را می‌شد از هماهنگی آنها که مشخص می‌کرد تمرینات منظم و زیادی داشتند، به خوبی متوجه شد. همچنین وقتی که گرشا برای دقایقی به پشت‌صحنه رفت و گروه مشغول تکنوازی بودند، می‌شد تبحر و تسلط بالای آنها در نواختن سازها را متوجه شد.

البته که خود گرشا هم سنگ‌تمام گذاشت و تلاش کرد تا اجرای زنده قطعات، با نمونه‌های ضبط‌شده‌شان تفاوت چندانی نداشته باشد.

رضایی در این اجرا، ۱۳ قطعه اجرا کرد که شامل آخر دنیا، دلم هوس کرده، نرو، مگه پائیز اومده، هیپتونیزم، دریا نمیرم، قصه برکه و ماهی، مو مشکی، خبر خبر، چش تو چش، قرمز و دریا دریا بود. به درخواست مخاطبان، گرشا در انتهای کنسرت، قطعه مو مشکی را برای بار دوم خواند تا مخاطبان، با خاطره‌ای خوب، چهلمین کنسرت خواننده محبوبشان طی ماه‌های اخیر را ترک کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.