متهمان تقلب در کنکور بازداشت شدند

از سراسر وب

کنکور سراسری یک موضوع ملی است و از سال ۹۹ همکاری گسترده‌ای در این زمینه بین دستگاه های کل کشور صورت گرفته است. صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور صحنه حضور مجرمان سایبری است؛ این مجرمان در سکوهای خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند.

رصد عام سکوهای خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۹ تاکنون بیش از پنج هزار فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و در قالب کانال، گروه و لینک انجام شده است.

عده‌ای از افراد فعالیت مجرمانه را ادامه دادند و ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می دادند، شامل دریافت پول های کلان از داوطلبان بوده است که از طریق کارت های بانکی، این افراد شناسایی شدند. به مرور روش های مجرمان سایبری پیشرفته تر شد و از کارت های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آنها با مشکل مواجه شود.

در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه ای که انجام داده بودند، بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

برخی کلاهبرداران پیشنهاد داده بودند که کار موقعی تحویل داده می شود (سوالات تقلبی کنکور) که سکه طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. بیش از ۵۰ مورد دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند. یا گفته بودند وسط جاده باید پول جابه جا شود.

اقدامات زیادی از سوی فراجا انجام شده است. بحث بازدارندگی در زمینه امنیت کنکور مهم است که استفاده از الگوریتم های رمزگذاری شده و برگزاری کنکور الکترونیک می تواند به این بازدارندگی منجر شود تا کلاهبرداران جرات نکنند به این حوزه وارد شوند.

یکی از مولفه های مهم در بازدارندگی امنیت کنکور، مسایل تقنینی است. زیرا تنوع جرایم سایبری با گستردگی مواجه است.

فروش سوالات تقلبی به داوطلبان کنکور تنها یک جرم ساده نیست بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی در پی داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.